نگرانی آمریکایی‌ها درباره از دست دادن سهم بازار گاز اروپا

نگرانی آمریکایی‌ها درباره از دست دادن سهم بازار گاز اروپا
شرکت‌های حفاری ایالات متحده آمریکا نگران‌ هستند که سهم این کشور در صادرات گاز اروپا با افزایش صادرات روسیه از بین برود.
به گزارش خبرگزاری بلومبرگ، شرکت‌های حفاری نفت شیل ایالات متحده آمریکا به‌طور فزاینده‌ای نگران‌ هستند افزایش صادرات گاز طبیعی روسیه سهم آنها را در بازار اروپا کاهش دهد.

بررسی دوره‌ای بانک مرکزی کانزاس‌سیتی درباره صنعت انرژی نشان داد صادرکنندگان گاز در آمریکا اکنون به‌طور تقریبی با تمام توان سوخت تولید می‌کنند، اما با وجود افزایش ظرفیت ایالات متحده آمریکا برای ارسال سوخت به خارج از این کشور، برخی شرکت‌های حفاری داخلی به چشم‌انداز افزایش فروش خود به بازار داغ اروپایی بدبین هستند.

انتظار می‌رود تولید گاز ایالات متحده تا حدی به‌دلیل بالا رفتن مقدار گازهای همراه (فرآورده جانبی حفاری نفت) افزایش یابد.

در این گزارش که روز جمعه (۱۶ مهرماه) منتشر شد، یکی از مدیران نفت و گاز به محققان کانزاس‌سیتی گفته است: مقدار تولید گاز همراه با افزایش حفاری نفت شیل ایالات متحده آمریکا در سال‌های آینده افزایش می‌یابد، سهم آمریکا از بازار اروپا با عرضه بیشتر روسیه کاهش می‌یابد.

بسیاری از اقتصادهای بزرگ اروپا در آستانه زمستان با کمبود قابل ملاحظه‌ای در تأمین گاز روبه‌رو هستند و این مسئله صنایع سنگین را به تعطیلی کارخانه‌ها به‌دلیل افزایش قیمت‌ها مجبور کرده است و سیاست‌گذاران تلاش می‌کنند از مصرف کنندگان در برابر هزینه‌های سرسام‌آور انرژی محافظت کنند.

با توجه به اینکه خریداران در سراسر جهان به‌دنبال محموله‌های گاز طبیعی مایع‌شده هستند، قیمت شاخص گاز هلند در سال جاری میلادی بیش از چهار برابر شده است و این مسئله خاموشی‌های زمستانی را افزایش می‌دهد.

سخنان ولادیمیر پوتین مبنی بر افزایش محموله‌های گاز روسیه برای مشتریان غربی سبب کاهش نگرانی‌های اروپایی‌ها شده، اما هنوز مشخص نیست آیا این مقدار کافی است یا خیر.
۱۹ مهر ۱۴۰۰ ۱۲:۰۲
تعداد بازدید : ۱۴۵