ابراز ناتوانی بزرگترین فروشنده گاز مایع جهان از کاهش بحران جهانی انرژی

ابراز ناتوانی بزرگترین فروشنده گاز مایع جهان از کاهش بحران جهانی انرژی
قطر، بزرگترین فروشنده گاز طبیعی مایع (LNG) در جهان، به مصرف‌کنندگان گفت که نمی‌تواند قیمت انرژی را کاهش دهد؛ این در حالی است که فولادسازان انگلیسی می‌گویند در صورت افزایش هزینه‌ها آنها مجبورند تولید خود را متوقف کنند.
افزایش فعالیت‌های اقتصادی با کاهش محدودیت‌های کرونا منجر به کمبود ذخایر گاز طبیعی و سایر منابع سوختی شده و در برخی کشورها خاموشی ایجاد کرده است.

برای باز نگه داشتن کارخانه‌ها و گرم شدن خانه‌ها، مدیران صنعت و دولت‌ها مجبورند هزینه بیشتری برای انرژی بپردازند و به زغال سنگ و نفت، آلوده‌کننده‌ترین سوخت‌های فسیلی بازگردند.

همزمان با روی آوردن برخی از ژنراتورها به سوزاندن نفت، معاملات آتی نفت خام روز دوشنبه به بالاترین سطح خود در چند سال اخیر رسید و تحلیلگران پیش‌بینی کردند قیمت‌های افزایش‌یافته همچنان پایدار خواهند ماند.


قیمت LNG که به دلیل کاهش فعالیت‌های ناشی از محدودیت‌های کرونایی به کمترین میزان سقوط کرده بود، امسال به بالاترین حد خود رسیده است. قطر اعلام کرد که هیچ اقدامی برای آرامش این بازار نمی‌تواند، انجام دهد.

سعد الکعبی، وزیر انرژی قطر گفت: «ما تا آنجا که می‌توانستیم به مشتریان خود مقادیر لازم را داده‌ایم و اکنون در حداکثر تولید هستیم.»

او افزود: «ما هم از بالا بودن قیمت گاز ناراضی هستم.»

در سراسر جهان، قیمت‌های بالای انرژی دولت‌ها و صنعت را تحت فشار قرار داده است. این قیمت‌ها هشداری به مشتریان و مصرف‌کنندگان درباره از دست دادن شغل‌ها و افزایش هزینه‌هاست.

فولادسازان بریتانیا گفته‌اند ممکن است مجبور شوند تولید خود را تعطیل کنند و در صورت نرسیدن کمک دولت با عواقب ناگواری روبه‌رو خواهند شد.

سخنگوی نخست‌وزیر انگلیس، بوریس جانسون، روز دوشنبه گفت که دولت به نگرانی‌های صنعت گوش داده و در مورد نیاز به اقدامات بیشتر صحبت کرده است.

در اسپانیا، فولادسازی سیدنور گفت که تولید خود را در کارخانه‌ای در نزدیکی بیلبائو در شمال کشور متوقف کرده است؛ زیرا هزینه‌های انرژی باعث افزایش ۲۵ درصدی هزینه‌های کل تولید شده است.

در چین، دومین اقتصاد بزرگ جهان و صادرکننده برتر، دولت به دنبال افزایش ذخایر زغال سنگ است. بزرگترین اقتصاد استانی در کمربند شمال شرقی چین روز دوشنبه اعلام کرد که با بدتر شدن وضع کمبود برق دست و پنجه نرم می کند.

این کمبودها دوشنبه بالاترین رکورد را در صنعت نفت و پتروشیمی چین ثبت کرد.

انجمن مرکز داده هلند نیز از رهبران سیاسی خواسته است افزایش قیمت برق را محدود کنند، به شرکت‌ها در مالیات تخفیف دهند و یارانه‌هایی برای حمایت از سرمایه‌گذاری در انرژی پاک ارائه دهند.
۲۱ مهر ۱۴۰۰ ۰۹:۳۰
تعداد بازدید : ۱۸۹