درخواست دولت از وزارت صنعت درباره فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها

درخواست دولت از وزارت صنعت درباره فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها
قائم مقام وزیر صنعت معدن و تجارت با اشاره به برنامه اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها، گفت: موضوع تولید مورد توجه بیشتر و دقیق تر دولت در اجرای این فاز قرار گرفته و بر این اساس، از وزارت صنعت معدن و تجارت خواسته شده است تا بسته های جدید حمایت از تولید را تدوین کند

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود موحدی امروز در نشست خبری گفت: بسته های حمایت از تولید در حال تدوین است و پیشنهاد مشخص وزارت صنعت معدن و تجارت در این بسته ها اعمال تعرفه های ترجیحی و تبعیضی برای سوخت است.

وی تصریح کرد: چنانچه در چارچوب سیاست های کلان اقتصادی مبحث حمایت از تولید پیگیری شود به طور قطع تولید با مشکلی مواجه نخواهد شد، ضمن اینکه برنامه های وزارت صنعت معدن و تجارت در حمایت از تولید در فاز دوم هدفمندی مشخص است که امیدواریم با مساعدت دولت بتوان این مرحله را با موفقیت پیاده سازی کرد.

قائم مقام وزیر صنعت معدن و تجارت همچنین در خصوص سهم صنعت از تسهیلات بانکی در سال جاری گفت: سهمی که در بسته سیاستی پولی و مالی کشور در سال 91 در نظر گرفته شده، 37 درصد کل تسهیلات بانکی است که هم‌اکنون ارقام ارائه شده فاصله معناداری با این درصد دارد.

موحدی همچنین در ادامه با اشاره به اعلام جدید رئیس جمهور مبنی بر واگذاری معادن به بخش خصوصی که امروز در مجلس نیز مطرح شده است، اظهار داشت: قانون معادن به تازگی به تصویب رسیده و آئین نامه های مربوطه نیز نهایی شده و به دولت ارسال شده است.

وی ادامه داد: شورای عالی معادن نیز در همین رابطه تشکیل شده و به شکل متمرکز بر روی معادن تمرکز کرده است که براساس آن، قرار است تعدادی از معادن واگذار شود.

قائم مقام وزیر صنعت معدن و تجارت همچنین در خصوص ابلاغ سیاست های کلی صنعت از سوی رهبر معظم انقلاب خاطر نشان کرد: این سیاست‌ها یک نظام همه جانبه را به منظور سیاستگذاری بخش صنعت فراهم می کند و یک نگاه سیستمی از ابتدا تا انتها به تولید و صنعت کشور دارد که بر این اساس وزارت صنعت نیز با ادغام وزارتخانه های صنایع و بازرگانی امکان بیشتری را برای اجرای این سیاست ها در اختیار دارد.

موحدی اظهار داشت: تمام تلاش ما این است که سیاستهای منسجمی را از ایده و پژوهش تا فناوری و تولید با کیفیت و صادرات صنعتی را بر اساس این سیاست ها مدیریت کنیم ضمن اینکه این سیاست ها از نگاهی کلان، افزایش نقش صنعت در تولید داخلی را یادآوری می کند.

وی اظهار داشت: طی یکسال و نیم اخیر برنامه راهبردی صنعت معدن و تجارت دنبال شده و اکنون دست مایه خوبی بر روی نقاط ضعف و قوت صنعت معدن و تجارت کشور در اختیار قرار دارد.

به گفته قائم مقام وزیر صنعت معدن و تجارت تاکید بر صنایع صادرات گرا می تواند به افزایش رقابت پذیری کمک کرده و اهداف سیاست های بخش صنعت را که مقام معظم رهبری ابلاغ کرده اند را محقق کند.

موحدی همچنین از اکتشافات اخیر در حوزه طلا خبر داد و اظهار داشت: در چند ماه اخیر ذخایر در حوزه طلا به 320 تن رسیده و 5 محدوده جدید طلا نیز آماده واگذاری است.

 

۲۸ دی ۱۳۹۱ ۱۲:۱۳
تعداد بازدید : ۸۹۷