تقاضای تحقیق و تفحص میرکاظمی از قلعه‌بانی

تقاضای تحقیق و تفحص میرکاظمی از قلعه‌بانی
عضو کمیسیون انرژی مجلس از طرح تحقیق و تفحص از شرکت ملی نفت درپی انتصابات اخیر قلعه بانی، از سوی میرکاظمی رئیس کمیسیون خبر داد و گفت: رستم قاسمی وزیر نفت به مجلس فراخوانده شد.
امیرعباس سلطانی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم ، با اعلام اینکه اعضای کمیسیون انرژی تقاضای تحقیق و تفحص از شرکت ملی نفت ایران و بررسی عزل و نصب‌های اخیر این شرکت را روز سه شنبه به وزیر نفت اعلام می‌کنند،گفت: طبق برنامه قرار بود هفته گذشته وزیر نفت و نیرو در کمیسیون انرژی حضور یابند که روز سه شنبه با ارسال نامه‌ای اعلام کردند که به دلیل مشغله نمی‌توانند در مجلس حضور داشته باشند.
نماینده مردم بروجن افزود: وزیر نیرو قرار است به سوال یکی از اعضای کمیسیون انرژی درباره منطقه آذربایجان، پاکدشت، بیجار، ورامین و ... پاسخ دهد که بیشتر سوالات منطقه‌ای است اما سوال از وزیر نفت به جز درباره پالایشگاه شازند، درباره تحقیق و تفحص از شرکت ملی نفت نیز هست.
این عضو کمیسیون انرژی با اعلام اینکه طرح تحقیق و تفحص از سوی مسعود میرکاظمی رئیس کمیسیون (وزیر سابق نفت) مطرح شده، ادامه داد: به نظر می‌رسد عزل و نصب‌های اخیر در شرکت ملی نفت ایران رنگ و بوی سیاسی به خود گرفته و سوال رئیس کمیسیون هم این است که لزوم این تغییرات در ۶ ماهه پایانی دولت به چه منظور است؟ اگر اهداف سیاسی منظور نبود، مدیران مشغول کارشان بودند، پس دلیل این تغییرات چیست؟ به همین دلیل رئیس کمیسیون تقاضای تحقیق و تفحص از شرکت ملی نفت را داده که در جلسه روز سه‌شنبه بررسی خواهد شد.
به گزارش تسنیم، احمد قلعه بانی مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در چند ماه پایانی عمر دولت دهم دست به عزل و نصب‌هایی کرده که پیش از این دور از انتظار بود که از آن جمله می‌توان به عزل مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران اشاره کرد.
۳۰ دی ۱۳۹۱ ۲۲:۱۸
تعداد بازدید : ۹۳۰