ایران در گزارش ماهانه اوپک

ایران در گزارش ماهانه اوپک
بر اساس تازه ترین گزارش ماهانه منتشر شده از سوی سازمان کشورهای صادر کننده نفت ( اوپک) قیمت نفت خام ایران در ماه پایانی سال ۲۰۱۲ میلادی به ۱۰۶.۵۸ دلار در هر بشکه رسیده که این رقم در ماه نوامبر ۱۰۶.۸۰ دلار در هر بشکه بوده است .
به گزارش نکونیوز به نقل از " وب سایت رسمی سازمان اوپک" متوسط قیمت نفت خام ایران در سال ۲۰۱۱ میلادی ۱۰۶.۱۱ دلار در هر بشکه بوده که در سال ۲۰۱۲ این رقم به ۱۰۹.۰۵ دلار در هر بشکه صعود کرده است .
بر اساس این گزارش کل میزان تولیدات نفتی اوپک در ماه دسامبر برابر با ۳۰.۳۷ میلیون بشکه در روز بوده که این رقم نسبت به ماه ماقبل آن ۰.۴۶ میلیون بشکه کاهش داشته است . طبق این گزارش در ماه دسامبر میزان تولیدات نفتی نیجریه و آنگولا افزایش داشته اما این افزایش با کاهش تولیدات نفتی عربستان سعودی ایران و عراق خنثی شده است.
در این گزارش آمده است که میزان تولیدات روزانه نفتی ایران در ماه دسامبر ۲.۶۵۶ میلیون بشکه در روز بوده و این در حالی است که این رقم در ماه نوامبر ۲.۶۷۷ و در ماه اکتبر این رقم ۲.۶۶۵ میلیون بشکه در روز بوده است .
متوسط تولیدات نفتی ایران در سه ماهه نخست سال ۲۰۱۲ برابر با ۲.۹۷۰، در سه ماهه دوم ۳.۰۸۶، در سه ماهه سوم ۲.۷۴۲ و در سه ماهه چهارم این رقم ۲.۶۶۶ میلیون بشکه در روز برآورد شده است .
طبق این گزارش در ماه دسامبر سال گذشته ایران و امارات هر یک در جایگاه چهارمین و پنجمین تامین کننده نفت مورد نیاز چین قرار داشته است و هر یک ۷ درصد نفت این کشور را تامین کرده اند .
۳۰ دی ۱۳۹۱ ۲۲:۲۳
تعداد بازدید : ۹۷۸