پروژه‌های عمرانی با افزایش قیمت‌ قیردر آستانه تعطیلی

پروژه‌های عمرانی با افزایش قیمت‌ قیردر آستانه تعطیلی
عضو کمیسیون انرژی مجلس درباره افزایش ۶۰ درصدی قیمت خوراک قیر"وکیوم باتوم" گفت: با افزایش ۶۰ درصدی قیمت قیر بسیاری از پروژه های عمرانی که به این محصول وابسته هستند تعطیل می شوند.

سید موسی موسوی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت با بیان مطلب فوق افزود: افزایش قیمت خوراک تولید قیر آن هم به یکباره تا ۶۰ درصد تاثیر بسیار منفی در پروژه های عمرانی می گذارد.
نماینده مردم لامرد و مهر در مجلس شورای اسلامی افزود: دولت هم استدلال هایی برای افزایش قیمت خوراک قیر دارد؛ البته این استدلال ها ما را به واقعیت نزدیک می کند که کنترل قیمت چندان هم در اختیار آنها نیست، یعنی شرکت پخش و پالایش ناگزیر از افزایش قیمت است.

وی در توضیح مطلب فوق با بیان اینکه افزایش قیمت خوراک قیر قطعا مشکل ایجاد می کند، ظهار داشت: کمیسیون انرژی مجلس هم در این خصوص نشستی داشت که به نتیجه خاصی ختم نشد.

موسوی با اشاره به تاثیر افزایش ۶۰ درصدی قیمت خوراک قیر در پروژه های وابسته به این محصول ادامه داد: مصرف کنندگان قیر برای تامین این محصول با قیمت قبلی هم مشکل داشتند و با شرایط جدید به طور فزاینده‌ای مشکلاتشان افزایش می یابد به طوری که افزایش قیمت قیر به معنی تعطیلی بسیاری از پروژه ها خواهد بود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس به استدلال های دولت برای افزایش قیمت خوراک قیر اشاره و خاطرنشان کرد: آنها مدعی هستند که قیمت تمام شده به دلایل عدیده ای افزایش یافته است و چاره ای جز افزایش قیمت نیست.

لازم به ذکر است قیمت "وکیوم باتوم" به عنوان مواد اولیه تولید قیر از یکماه پیش حدود ۶۰ درصد افزایش یافته است این در حالی است که شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی در نامه‌ای به پالایشگاه‌ها و شرکت‌های تولید قیر این میزان افزایش را اعلام کرده است./

۳۰ دی ۱۳۹۱ ۲۲:۳۲
تعداد بازدید : ۹۱۲