رئیس سازمان توسعه تجارت: محدودیتهای وارداتی و صادراتی نهایی شد//تغییر شیوه پرداخت مشوق‌های صادراتی

رئیس سازمان توسعه تجارت: محدودیتهای وارداتی و صادراتی نهایی شد//تغییر شیوه پرداخت مشوق‌های صادراتی
با توجه به مذاکراتی که با نمایندگان بخش خصوصی انجام شده چارچوب جدید محدودیت صادرات و واردات با رویه‌ای ثبات و دارای استمرار ادامه می‌یابد.
حمید صافدل، رئیس سازمان توسعه تجارت در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره روند ادامه محدودیت واردات و صادرات اظهار کرد: رویه‌ای که اعلام شده با عنوان رویه‌ای با ثبات استمرار می‌یابد.

وی ادامه داد: فهرستی که تهیه شده نهایی است و با مذاکراتی که با نمایندگان بخش خصوصی داشته‌ایم تغییرات لازم در چارچوب اعلامی اعمال شده است و این رویه با ثبات استمرار می‌یابد.

او درباره مشوق‌های صادراتی با بیان اینکه در ابتدای امسال نزدیک به 30 میلیارد تومان مشوق صادراتی پرداخت شده‌ است، بیان کرد: از ابتدای امسال اعلام کرده بودیم که مشوق‌های صادراتی نقدی پرداخت نمی‌شود.

رئیس سازمان توسعه تجارت گفت: در بعضی پروژه‌های زیرساختی کمک‌هایی برای تکمیل آنها پرداخت شده که رقم آن نزدیک به 30 میلیارد تومان است.

وی با بیان اینکه در پایان سال نیز به پروژه‌هایی مثل مهر ماندگار مشوق‌های صادراتی پرداخت می‌شود، خاطرنشان کرد: مشوق‌های صادراتی به جای نقدی به صورت حضور در هیات‌های تجاری، اعزام آنها و غیره خواهد بود.

صافدل تصریح کرد: در پایان سال نیز در حدود 30 میلیارد تومان مجددا مشوق‌های صادراتی به پروژه‌های زیرساختی مثل مهر ماندگار پرداخت می‌شود.

رئیس سازمان توسعه تجارت در پایان درباره دلیل واردات برنج‌های تایلندی خاطرنشان کرد: امسال چیزی فراتر از سال‌های گذشته برنج وارد نشده است. آمارها نشان می‌دهد واردات برنج به میزان سال قبل از و هر آنچه وارد شده توزیع می‌شود.

۳ بهمن ۱۳۹۱ ۲۲:۵۹
تعداد بازدید : ۸۷۸