سهمیه های بدون مطالعه عامل اصلی قاچاق سوخت است

سهمیه های بدون مطالعه عامل اصلی قاچاق سوخت است
23 دستگاه و سازمان در حوزه ستاد مبارزه با قاچاق کالا فعالیت دارند که باید آیین‌نامه‌های دولت و هماهنگی بین این دستگاه‌ها وجود داشته باشد تا مبارزه با قاچاق کالا مؤثرتر واقع شود.

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در همایش گمرک گفت: قاچاق سوخت که از مرزهای بندرعباس و سیستان و بلوچستان انجام می‌شود ناشی از دادن سهمیه‌‌های گوناگون بدون مطالعه در حامل‌های انرژی است.

به گزارش ایلنا، فداحسین مالکی رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز  که در همایش روز جهانی گمرک سخن می گفت،تصریح کرد:‌ افزایش قاچاق سوخت ناشی از این است که سهمیه‌های گوناگون بدون مطالعه داده می‌شود که این سهمیه‌ها منجر به قاچاق می‌شود.

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز همچنین خواستار هماهنگی دستگاه‌های مختلف همکار با گمرک از جمله سازمان استاندارد برای جلوگیری از قاچاق کالا شد و اظهارداشت: گاهی پرونده‌هایی در تعزیرات حکومتی تشکیل می‌شود به عنوان مثال 15 کیلوگرم طلای قاچاق کشف شده اما می‌گویند این از مصادیق قاچاق نیست بلکه پرونده گرانفروشی است.

وی تأکید کرد: ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز براساس برنامه‌ریزی که دارد در حوزه پیشگیری از قاچاق و مصادیقی که منجر به قاچاق می‌شود فعالیت می‌کند.

وی ادامه داد: گاهی انحراف در قوانین اقتصادی و یک بخشنامه یا یک مصاحبه می‌تواند مسیر را منحرف کرده که منجر به قاچاق کالا می‌شود.

به گفته وی 23 دستگاه و سازمان در حوزه ستاد مبارزه با قاچاق کالا فعالیت دارند که باید آیین‌نامه‌های دولت و هماهنگی بین این دستگاه‌ها وجود داشته باشد تا مبارزه با قاچاق کالا مؤثرتر واقع شود.

مالکی همچنین از تصویب دیرهنگام قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز انتقاد کرد و گفت: این قانون که در مجلس تصویب و برای تأیید به شورای نگهبان ارسال شده بود متأسفانه 8 ماه طول کشید و برخلاف عرف از سوی شورای نگهبان به قوه مجریه ارجاع شد یعنی در حوزه مبارزه با قاچاق کالا 8 ماه مشکل داشتیم.

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز یادآورشد: در حال حاضر قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در کمیسیون‌های مجلس بررسی می‌شود و از رؤسای کمیسیون‌های تخصصی درخواست کردیم در اولین فرصت تکلیف قانون مبارزه با قاچاق کالا را روشن کرده و ابلاغ کنند.

۷ بهمن ۱۳۹۱ ۰۷:۳۴
تعداد بازدید : ۸۵۸