شبکه اختصاص داده گمرک افتتاح شد

شبکه اختصاص داده گمرک افتتاح شد
باحضور تنی چند از وزرای اقتصادی، نمایندگان مجلس و رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران، شبکه اختصاص داده گمرک آغاز به کار کرد.
افزایش سرعت تبادل داده‌ها، سهولت در برقراری ارتباطات و دسترسی به موقع به اطلاعات از ویژگی این شبکه است.
علی بعیدی مفردنیا مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات و رئیس ستاد اجرایی نظام گمرکی یکپارچه نوین با اشاره به اینکه این سامانه با تلاش و فعالیت بی‌وقفه متخصصان گمرک جمهوری اسلامی ایران و همکاری کارشناسان راه‌اندازی شده است، درخصوص ویژگی شبکه گفت: در مورد خطوط ارتباط زمینی از انواع خطوط از جمله MPLS، PTMP و E1 که از طریق شرکت مخابرات ایران، مخابرات تهران و شرکت زیرساخت ارائه می‌شود در گمرکات اجرایی استفاده می‌شود.
وی با اشاره به اینکه تعداد خطوط اتباطی MPLS در گمرکات کشور از 37 خط در سال 1389 به 53 خط در سال 91 افزایش یافته است و تعداد خطوط ارتباطی PTMP در سال 91 به 33 خط رسیده است، گفت: تعداد کل خطوط MPLS و PTMP در سال جاری به 86 خط افزایش یافته است.
مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات گمرک اظهار داشت: سامانه‌های هوشمند ورود و خروج کالا و ترانزیت که در همایش روز جهانی گمرک به طور رسمی افتتاح شده و به بهره‌برداری رسیده است به نحو قابل ملاحظه‌ای سبب تسهیل تجارت و افزایش دقت و سرعت در انجام تشریفات امورگمرکی خواهد شد.
۷ بهمن ۱۳۹۱ ۰۷:۴۳
تعداد بازدید : ۹۴۰