هلدینگ خلیج فارس تا پایان بهمن واگذار می شود

هلدینگ خلیج فارس تا پایان بهمن واگذار می شود
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: هلدینگ خلیج فارس به عنوان بزرگ ترین واگذاری همسو با اصل 44 قانون اساسی تا پایان بهمن ماه واگذار خواهد شد.
 

به گزارش خبرنگار شانا، مهندس عبدالحسین بیات صبح امروز (چهارشنبه چهارم بهمن) در اولین اجلاس مدیران عامل شرکت های صنایع پتروشیمی ایران اظهار کرد: شرکت ملی صنایع پتروشیمی پیشتاز خصوصی سازی در صنعت نفت است و در همین مسیر تا پایان بهمن ماه، سهام شرکت هلدینگ خلیج فارس از طریق بورس عرضه خواهد شد.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی افزود: تمام زیرساخت ها برای واگذاری آماده است و سازمان خصوصی سازی و سازمان بورس با تایید مدارک و اسناد قانونی، سهام هلدینگ خلیج فارس را تا پایان بهمن عرضه می کند.

وی افزود: خوشبختانه با اجرای اصل 44 قانون اساسی در صنعت پتروشیمی، این شرکت ها روند رو به رشدی را از سال های گذشته داشته اند و در مسیر خصوصی سازی باید با هم افزایی و استفاده از تجربه های شرکت های واگذار شده، بیشترین بهره وری را محقق کرد.

بیات با بیان این که صنعت ارزش آفرین پتروشیمی، پیشتاز در تحقق اقتصاد مقاومتی با راهبرد تفکر، توکل و تلاش است، گفت: 12 میلیارد طرح و پروژه از طریق فاینانس خارجی و 6 میلیارد دلار پروژه از طریق صندوق توسعه ملی در دست اجرا و اقدام است و با بهره برداری از این 18 میلیارد دلار طرح بزرگ پتروشیمی، تحولی بزرگ را در این صنعت ارزش آفرین خواهیم دید.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی گفت: شرایط کنونی در بسیاری از مجتمع های پتروشیمی رضایت بخش است و حتی برخی مجتمع ها خدمات فنی و مهندسی به خارج از کشور صادر می کنند و سال آینده صنعت پتروشیمی ایران با بهره برداری از واحدهای جدید تولیدی، افزایش تولید و نیز بهره وری بیشتری را تجربه خواهد کرد.

به گزارش شانا، 15 شرکت پتروشیمی دولتی در قالب این هلدینگ خصوصی خواهند شد. این شرکتها شامل مجتمع های پتروشیمی بندر امام، پتروشیمی اروند، شهید تندگویان، بوعلی سینا، پتروشیمی فجر، پتروشیمی خوزستان، شرکت عملیات غیر صنعتی پتروشیمی، شرکت ره آوران فنون جنوب، شرکت پتروشیمی نوری، پتروشیمی پارس، پتروشیمی مبین، شرکت عملیات غیر صنعتی پازارگاد، شرکت مدیریت توسعه صنایع پتروشیمی، شرکت بازرگانی پتروشیمی و شرکت پتروشیمی بین الملل هستند.

از مجموع شرکت های عضو هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس،7 شرکت تولیدی، 2 شرکت تامین کننده یوتیلینی و مابقی بازرگانی و خدماتی هستند.
 

۷ بهمن ۱۳۹۱ ۰۷:۴۷
تعداد بازدید : ۹۱۱