طولانی ترین دوره هفتگی افزایش قیمت نفتWTI به ثبت رسید

طولانی ترین دوره هفتگی افزایش قیمت نفتWTI به ثبت رسید
بر اساس تازه ترین ارزیابی صورت گرفته از سوی بلومبرگ قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت در یک هفته گذشته برای هفتمین هفته متوالی روندی افزایشی داشته که این طولانی ترین دوره افزایشی قیمت این نوع نفت در ۴ سال اخیر بوده است .
به گزارش نکونیوز به نقل از " بلومبرگ" بروز نشانه هایی از بهبود وضعیت اقتصاد جهانی و تشدید نگرانی ها از آسیب پذیر بودن تاسیسات نفتی شمال آفریقا در برابر حملات نظامی از جمله عوامل اصلی تداوم روند افزایشی قیمت نفت در هفته های اخیر بوده است .
گزارش ها حاکی است انتشار اخباری در خصوص رشد شاخص اعتماد بازرگانی آلمان برای سومین ماه متوالی در ماه ژانویه موجب شد که روز گذشته قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت رشد ۰.۶ درصدی به ثبت برساند . از سوی دیگر دولت های هلند، انگلیس و آلمان روز گذشته از شهروندان خود خواستند که به دلیل مسائل امنیتی هر چه سریعتر شهر بنغاضی در لیبی را ترک کنند .
طبق آخرین داده ها قیمت نفت خام وست تگزاس با ۵۴ سنت افزایش به ۹۶.۴۹ دلار در هر بشکه رسیده است. در یک هفته گذشته شاخص قیمتی این نوع نفت رشد ۰.۹ درصدی داشته و این برای هفتمین هفته متوالی است که این شاخص سیر صعودی طی می کند . این طولانی ترین دوره افزایش قیمت نفت از ماه آوریل سال ۲۰۰۹ میلادی بوده است .
از سوی دیگر قیمت نفت خام برنت نیز با ۵۶ سنت افزایش به ۱۱۳.۸۴ دلار در هر بشکه رسیده که این بالاترین قیمت نفت خام برنت از روز ۱۷ ماه اکتبر سال گذشته گزارش شده است .
بر پایه این گزارش در سال ۲۰۱۲ میلادی قیمت نفت خام وست تگزاس تنزلی ۷.۱ درصدی داشت .این در حالی است که قیمت نفت خام برنت در مجموع این ۱۲ ماه رشد ۳.۵ درصدی داشت . فاصله قیمتی این نوع نفت با نفت خام برنت در سال گذشته ۱۷.۴۷ دلار در هر بشکه گزارش شد .
بر اساس پیش بینی گروه ۳۶ نفره تحلیلگران بلومبرگ به احتمال زیاد در هفته آتی نیز قیمت نفت روندی افزایشی خواهد داشت . حتی ۱۸ نفر از افراد مورد سوال اعلام کرده اند که به احتمال زیاد در ماه فوریه نیز قیمت نفت سیر صعودی خواهد داشت .
۸ بهمن ۱۳۹۱ ۲۳:۲۹
تعداد بازدید : ۹۶۵