سایه سنگین نگرانی های عمیق اقتصادی بر اجلاس داووس

مقامات ارشد بین المللی اقتصادی در جهان در حالی پرونده امسال اجلاس جهانی اقتصاد در داووس سوئیس را بستند که همچنان نگرانی های عمیقی در خصوص ثبات اقتصاد جهانی وجود دارد .
به گزارش " رویترز"روز شنبه کریستین لاگارد رئیس صندوق بین المللی پول در داووس اعلام کرد که چشم انداز صندوق بین المللی پول برای روند "ضعیف و کم رمق" بهبود وضعیت اقتصاد جهانی کاملا به عملکرد مقامات اقتصادی در کشورهای بزرگ اقتصادی اتحادیه اروپا ایالات متحده آمریکا و ژاپن بستگی دارد .
وی در خصوص نگرانی های اقتصادی در ۱۷ کشور منطقه یورو هشدار داده و اعلام کرد که ایتالیا و اسپانیا به عنوان دو قدرت بزرگ اقتصادی در اروپا از بزرگترین بحران اقتصادی در این قاره نجات یافته اند اما هنوز بسیاری از عوامل و فاکتورهای نگران کننده به قوت خود باقی است .
طبق آمار در مقایسه با قبل از بحران، اسپانیا اکنون با ۶ درصد انقباض اقتصادی روبروست و رکود اقتصادی این کشور همچنان ادامه دارد.آخرین آمار نشان می دهد که در سه ماهه پایانی سال ۲۰۱۲میلادی رکود اقتصادی اسپانیا ۰.۶ درصد، افزایش یافته است. این آمار نشان دهنده وخیم ترین وضعیت اقتصادی این کشور از بهار سال ۲۰۰۹ تا کنون است.
لاگارد در سخنان خود از تحرکات عمیق سیاسی در ژاپن در هفته جاری برای ایجاد محرکی در اقتصاد ایستای این کشور در جهت دو برابر کردن اهداف تورمی به دو درصد استقبال کرد .
از سوی دیگر در این نشست سخنرانی دیوید کامرون نخست وزیر انگلستان که اعلام کرد "خروج از اتحادیه اروپا را به رفراندوم خواهد گذاشت" توجه زیادی را به خود معطوف ساخته و یکی از جنجالی مباحث مطرح شده در این اجلاس بوده است.
گفتنی است آنجلا مرکل صدر اعظم آلمان نیز در سخنرانی خود به لزوم انجام اصلاحات بنیادین در اتحادیه اروپا تاکید کرده و هشدار داد، سرعت انجام اصلاحات هر چند تلخ در اروپا که انجام آنها ضروری است نباید کند شود.
۸ بهمن ۱۳۹۱ ۲۳:۳۱
تعداد بازدید : ۹۲۹