صافدل:پیش بینی 59 میلیارد دلار صادرات غیرنفتی در بودجه سال 92

صافدل:پیش بینی 59 میلیارد دلار صادرات غیرنفتی در بودجه سال 92
رییس کل سازمان توسعه تجارت می گوید: برآورد 59 میلیارد دلار صادرات غیرنفتی در بودجه سال 92 بر مبنای ترکیبی از کالاها ، خدمات فنی ومهندسی و سایر حوزه های خدمات صادراتی خواهد بود.
حمید صافدل ˈ عنوان کرد: به نظر می رسد شرایط کنونی نرخ ارز به تحقق صادرات غیرنفتی در سال 92 کمک می کند و حتی امکان رساندن این رقم به 60 میلیارد دلار وجود دارد .
وی عنوان کرد : در برنامه سال 92 ، رقم 55 تا 60 میلیارد دلار برای واردات پیش بینی شده و در مواردی واردات برخی کالاها بسته به نیاز کشور، ممکن است شاهد کاهش یا افزایش واردات آنها باشیم.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه ظرف 2 تا سه سال گذشته وزن کالاهای صادراتی از وارداتی بیشتر شده است، ابراز امیدواری کرد که تا پایان برنامه پنجم توسعه ، ارزش صادرات و واردات کالاها یکسان شود .
وی این موضوع را نیز گفت که با وجود تحریم در9 ماه امسال، صادرات غیر نفتی به لحاظ وزنی در مجموع از 50میلیون تن فراتر رفته است.
براساس گزارش های رسمی رقم تجارت خارجی کشور در 9 ماه امسال به 73 میلیارد دلار رسید که 43 میلیارد دلار آن واردات است، این رقم در مقایسه با سال گذشته کاهش هشت درصدی دارد.
وی همچنین در مورد نحوه حمایت های صادراتی در بودجه سال 92 توضیح داد: مجوزهایی را برای مشوق ها بر مبنای حمایت های زیر ساختی پیشنهاد دادیم که امیدواریم مورد تایید قرار گیرد.
صافدل همچنین درباره نحوه مشارکت سازمان توسعه تجارت در تدوین برنامه راهبردی وزارت صنعت در حوزه تجارت گفت: برنامه های ارایه شده راهبردی ترکیبی از نظرات کارشناسی مجموعه های مختلف از جمله حوزه برنامه ریزی تجاری سازمان توسعه بوده است .
۱۰ بهمن ۱۳۹۱ ۲۳:۲۳
ایرنا |
تعداد بازدید : ۹۳۶