دولت بازار محصولات پتروشیمی‌ را دست کاری نکند

دولت بازار محصولات پتروشیمی‌ را دست کاری نکند
وزیر اسبق نفت با بیان اینکه دولت برنامه‌ای برای اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها ندارد، اعلام کرد: دولت نباید دخالتی در صادرات، قیمت گذاری و نحوه فروش مجتمع‌های پتروشیمی دخلی و تصرفی داشته باشد.
بیژن نامدار زنگنه در گفتگو با خبرنگار پانا نیوز درباره برنامه دولت به منظور اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها، گفت: اطلا دولت طرح و برنامه‌ای برای اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه ها ندارد.

وزیر اسبق نفت با تاکید بر اینکه اجرای فاز دوم این قانون با توجه به بی برنامه گی‌های دولت یک اغتشاش و اختلال مضاعف به اقتصاد کشور تحمیل می کند، تصریح کرد: در شرایط فعلی به نظر می رسد یک فکر منسجم اقتصادی پشت سر اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه ها نیست.

این عضو کابینه دولت هفتم و هشتم با اعلام اینکه حتی با نحوه اجرای فاز اول قانون هدفمندی یارانه ها توسط دولت مخالف هستم، در مورد سرنوشت اقتصاد خانوارها پس از اجرای فاز دوم این قانون، توضیح داد: بیان و تشریح مشکلات در قالب یک گفتگو نمی گنجد و باید در ابعاد مختلف مورد بررسی قرار گیرد.

وی همچنین در پاسخ به سوال پانا نیوز مبنی وضعیت اقتصادی صنایع پتروشیمی و پالایشگاه‌های خصوصی نفت در صورت اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها، توضیح داد: در مورد پتروشیمی‌ها که افزایش مجدد قیمت خوراک قطعا بر اقتصاد و حاشیه سود این واحدها تاثیر گذار است.

زنگنه با تاکید بر اینکه دولت باید از دست کاری بازار پتروشیمی دست بردارد، تبیین کرد: دولت نباید دخالتی در صادرات، قیمت گذاری و نحوه فروش مجتمع‌های پتروشیمی دخلی و تصرفی داشته باشد.
۱۰ بهمن ۱۳۹۱ ۲۳:۴۶
تعداد بازدید : ۹۱۰