وزیر نفت: ایران از سال آینده صادر کننده عمده بنزین خواهد بود

وزیر نفت: ایران از سال آینده صادر کننده عمده بنزین خواهد بود
وزیر نفت با اشاره به پیشرفت های صنعت نفت کشور در سال های اخیر گفت: ایران تا سال 92 در زمره کشورهای صادر کننده بنزین قرار خواهد گرفت.
 

به گزارش شانا، مهندس رستم قاسمی عصر روز گذشته (پنجشنبه 12 بهمن) در آیین افتتاح رسمی مرحله دوم از فاز سوم بنزین سازی پالایشگاه آبادان افزود: اتفاقات بزرگی در صنعت نفت کشور روی داده و راه اندازی این واحد از بنزین سازی پالایشگاه آبادان نیز یکی از آنهاست.

وی با اشاره به این که با تلاش های متخصصان ایرانی در راه اندازی این گونه پروژه ها یکی از حربه های دشمنان که موضوع بنزین بود، بی اثر شده است، تصریح کرد: پیشرفت های حاصله در صنعت نفت کشور موجب شده تا مسیر تحریم ها را پشت سر بگذاریم.

وزیر نفت گفت: با تلاش متخصصان ایرانی کار بهینه سازی پالایشگاه های بندرعباس، تبریز و اصفهان نیز به سرعت در حال پیشرفت است و تا سال 92 یا اوایل سال 93 همه این طرح ها به بهره برداری خواهد رسید.

وی افزود: با راه اندازی این مرحله از واحد بنزین سازی پالایشگاه آبادان که امروز شاهد آن بودیم نیاز کشور به واردات بنزین برطرف شده و ایران تا سال 92 جزو کشورهای صادر کننده این فرآورده مهم نفتی خواهد شد.

وزیر نفت با اشاره به تلاش های دولت در اجرای پروژه های طرح مهر ماندگار گفت: تا پایان کار دولت بیش از 800 پروژه مهر ماندگار اجرا خواهد شد.

قاسمی افزود: پروژه های طرح مهر ماندگار یک ابتکار بسیار عالی بود که از سوی دولت خدمتگزار به انجام رسید و با اجرای آن پروژه هایی که روند ساخت عادی داشتند با شتاب بی نظیری در روند کاری به مرحله بهره برداری می رسند.

وزیر نفت ضمن قدردانی از تلاش متخصصان و نوآوران ایرانی در راه اندازی این بخش از صنعت نفت کشور در پالایشگاه آبادان از اعطای 200 میلیارد ریال کمک به شهرداری آبادان برای توسعه و عمران این شهر خبرداد.

به گزارش شانا با افتتاح این مرحله از بنزین سازی روزانه دومیلیون لیتربنزین فوق سوپر با اکتان 94 و 95 به بالا به ظرفیت تولید بنزین پالایشگاه آبادان به عنوان قدیمی ترین پالایشگاه کشور افزوده می شود که این رکورد تولید، ایران را در زمره کشورهای خودکفا در تولید سوخت جت، هواپیما و بالگرد خواهد رساند.

۱۳ بهمن ۱۳۹۱ ۲۱:۲۰
تعداد بازدید : ۹۷۳