ایجاد تحول در بازارهای هدف صادراتی نفت

ایجاد تحول در بازارهای هدف صادراتی نفت
مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: با وجود تحریم‌ها استمرار تولید در میادین نفتی بیش از هر زمان دیگری ادامه دارد باید تحولی در بازارهای هدف صادراتی ایجاد کرد.

احمد قلعه‌بانی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با بیان این مطلب گفت: علی رغم تحریم کشورهای بیگانه برای اقتصاد کشور به ویژه نفت به جرأت می‌توان گفت، استمرار تولید در صنعت نفت بیش از هر زمان دیگری ادامه دارد.
وی تصریح کرد: تمام پروژه های نفتی توسط پیمانکاران و مهندسان داخلی اجرا می‌شود در حال حاضر اکثر طرح‌های توسعه میادین نفتی و مشترک از پیشرفت قابل توجهی برخوردار است.
قلعه بانی تأکید کرد: در حوزه صادرات نفتی کشورهای بسیار و استراتژیک داریم بطوری که همچنان صادرات نفت به ان کشورها روال عادی خود را طی می‌کند.
وی با تأکید براینکه عزم ملی برای توسعه زنجیره پایین دستی در کشور باید فراهم شود افزود: باید الگوی توسعه ما به سمت تجاری‌سازی هدایت شود کشورهایی که از ما نفت خریداری می‌کنند بایستی تحولی را در این زمینه ایجاد کرد.
قلعه‌بانی اظهار داشت: چین کشوری در حال توسعه است و درساخت تجهیزات نفتی نسبت به کشور آمریکا از رشد خوبی برخوردار است بنابراین با ارتباطی که با این کشور برقرار می‌کنیم زمینه برای توسعه کشور فراهم می شود.
وی خاطرنشان کرد: با ایجاد تحول در صنعت نفت و حرکت به سمت الگوی تجاری‌سازی می‌توان از خام‌فروشی در این صنعت خودداری کرد.

۱۳ بهمن ۱۳۹۱ ۲۱:۲۳
تعداد بازدید : ۳,۹۱۸