کاهش قاچاق سوخت از ۳۵ به ۵ میلیون لیتر

کاهش قاچاق سوخت از ۳۵ به ۵ میلیون لیتر
معاون ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز به کاهش شدید قاچاق سوخت طی سال‌های اخیراشاره کرد و گفت: میزان قاچاق سوخت در سال ۸۷ روزانه ۳۵ میلیون لیتر بوده که اکنون این رقم به ۵ میلیون لیترکاهش یافته است.


به گزارش تسنیم، ابویی عصر دیروز در همایش سالیانه اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های نفت، گاز و پتروشیمی ایران منشاء تمام گرفتاری های اقتصادی کشور را در قاچاق دانست و اظهار داشت: رویکرد این سازمان این است که موانع جدی را سر راه قاچاقچیان کالا و ارز بگذارد تا از هدر رفت سرمایه های ملی جلوگیری شود.

وی افزود: تولید کنندگان و صادرکنندگان فراورده های نفتی معتقدند که باید با شرکت های متخلف برخورد جدی صورت گیرد تا در حق سایر شرکت های فعال این بخش اجحاف نشود. رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز ۹۵ درصد از حجم کل قاچاق کالا را فرآورده های نفتی عنوان کرد و گفت: در واقع بیشترین قاچاق کالا را فرآورده های نفتی شامل شده که در نتیجه اقدام برخی متأسفانه ماهیت کلی این بخش زیر سوال می رود.

ابویی از راه اندازی سامانه اطلاعاتی در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز خبر داد و ادامه داد: هر فعال بخش خصوصی درخواست فراورده ای دارد باید ابتدا وارد سامانه مورد اشاره شود؛ این سامانه تا کنون توانسته است ۱۶ هزار میلیون لیتر را طی دو سال مدیریت کند همچنین طی سه ماهه اخیر ۷ هزار کارت سوخت قاچاق ضبط شده است.

۱۶ بهمن ۱۳۹۱ ۱۶:۴۴
تعداد بازدید : ۱,۰۰۷