میزان صادرات و واردات سال آینده برابر می شود

میزان صادرات و واردات سال آینده برابر می شود
معاون سازمان توسعه تجارت ایران از هدفگذاری صادرات 45 میلیارد دلاری برای سال 90 خبرداد و گفت: با حمایت‌های دولت، سال آینده سال برابری صادرات و واردات کشور خواهد بود.
به گزارش خبرگزاری اقتصادی ایران(econews.ir)،"کیومرث فتح‌اله کرمانشاهی" از هدفگذاری صادرات 45 میلیارد دلاری برای سال 90 خبرداد و گفت: صادرات غیرنفتی کشور با احتساب صادرات 10 میلیارد دلاری خدمات، در سال 90 به 45 میلیارد دلار می رسد، این درحالی است که سهم صادرات خدمات فنی و مهندسی از صادرات خدمات، 3.3 میلیارد دلار در نظر گرفته شده است.
وی افزود: صادرات خدمات شامل صادرات خدمات فنی و مهندسی، گردشگری، آی.تی و حمل و نقل می‌شود که البته آمار آن را همه ساله، بانک مرکزی اعلام می‌کند، این درحالی است که این رقم در سال 89 معادل 10 میلیارد دلار بوده و همین رقم برای سال 90 نیز در نظر گرفته شده است.
معاون سازمان توسعه تجارت ایران تصریح کرد: دستیابی به صادرات غیرنفتی 45 میلیارد دلاری پیش‌شرط‌‌هایی دارد که از جمله آن می‌توان به پرداخت جوایز صادراتی اشاره کرد.
به گفته کرمانشاهی، قرار بر این است که سال آینده با رشد 12 درصدی، صادرات غیرنفتی کشور به 45 میلیارد دلار برسد که در این صورت می‌توان برابری صادرات و واردات را جشن گرفت. 
عباس معمارنژاد رئیس کل گمرک ایران اخیرا با بیان اینکه حجم مبادلات تجاری کشور در 11 ماهه سال‌جاری به حدود 82 میلیارد دلار رسیده است، گفته است: ارزش کالاهای صادراتی ایران طی مدت مذکور، بدون احتساب میعانات گازی 23.8 میلیارد دلار و با احتساب میعانات حدود 29 میلیارد دلار بود که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 25 درصد رشد نشان می‌دهد.
وی درخصوص واردات کالا در مدت مذکور افزوده است: در این مدت 58 میلیارد دلار کالا از طریق گمرکات کشور وارد شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل 18 درصد رشد داشت.
۲۲ اسفند ۱۳۸۹ ۱۲:۰۴
اکونیوز |
تعداد بازدید : ۱,۷۳۱