سالانه دو میلیون تن فراورده نفتی به افغانستان صادر می شود

سالانه دو میلیون تن فراورده نفتی به افغانستان صادر می شود
معاون وزیر نفت ایران از توافق با افغانستان برای صادرات فراورده های نفتی خبر داد و گفت: ایران برای فروش پترول به کشورهای همسایه تخفیفی در نظر نگرفته است.
علیرضا ضیغمی در گفتگو با مهر درباره آخرین توافقهای انجام شده با افغانستان برای صادرات فرآورده های مختلف نفتی، گفت: با توافق بین مقامات دو کشور مقرر شده سالانه حدود 2 میلیون تن پترول و دیزل به افغانستان صادر شود.
مدیر عامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران با تاکید بر اینکه بر این اساس 70 درصد سوخت صادراتی به افغانستان را دیزل تشکیل می دهد، اظهار داشت: علاوه بر این دو کشور برای صادرات پترول با استانداردهای بین المللی به توافق رسیده اند.

معاون وزیر نفت یکی از مهمترین محورهای توافق اخیر دو کشور را تمدید و بازبینی سالانه قراردادهای فروش فرآورده های نفتی عنوان کرد و افزود: با توجه به آغاز بهره برداری از طرحهای جدید بنزین سازی و توسعه پالایشگاههای موجود امکان صادرات فرآورده های مختلف نفتی همچون بنزین، گازوئیل، نفت سفید، مازوت و گاز مایع فراهم است.

این عضو هیئت مدیره شرکت ملی نفت ایران در پاسخ به این سوال خبرگزاری مهر که آیا صادرات فراورده های نفتی به افغانستان با تخفیف انجام می گیرد؟ توضیح داد: ایران در قیمت فرآورده های نفتی صادراتی به افغانستان هیچ گونه تخفیفی در نظر نگرفته است و فروش این مواد به این کشور مطابق با قیمتهای فوب خلیج فارس و احتساب هزینه های حمل و نقل انجام می گیرد.
۲۲ اسفند ۱۳۸۹ ۱۲:۰۹
خبرگزاری صدای افغان(آوا) |
تعداد بازدید : ۱,۷۷۳