افزایش یک درصدی نرخ مالیات بر ارزش افزوده

افزایش یک درصدی نرخ مالیات بر ارزش افزوده
معاون مالیات بر ارزش افزوده سازمان امورمالیاتی از افزایش یک درصدی مالیات برارزش افزوده در سال آینده خبر داد.
به گزارش خبرگزاری اقتصادی ایران(econews.ir)، "محمدقاسم پناهی"  افزود: دولت براساس ماده 117 قانون برنامه پنجم مکلف شده تا نرخ مالیات بر ارزش افزوده را سالانه یک درصد افزایش دهد و برهمین اساس نرخ مالیات بر ارزش افزوده در سال آینده از سه به چهار درصد افزایش می یابد.
وی با بیان آنکه چهار درصد نرخ مالیات دارای دو بخش است ، اظهارداشت: از این میزان 2.2درصد سهم مالیات و یک و هشت دهم درصد نیز مربوط به عوارض است و چهار درصد برای درآمدهای عمومی و شهرداری و دهیاری ها وصول می شود.
پناهی در خصوص اجرای مرحله پنجم مالیات بر ارزش افزوده نیز گفت: در سال آینده فراخوان اجرای این مرحله برای مشمولان آن انجام خواهد شد.
معاون مالیات بر ارزش افزوده در خصوص طلا فروشانی که تاکنون اقدام به ثبت نام نکرده اند ،گفت: سازمان امورمالیاتی مسیر قانونی را برای اجرای قانون طی می کند و هر مودی که تا کنون اظهارنامه را ارایه کرده با حداقل 10 هزار تومان آن اظهار نامه پذیرفته شده است.
معاون مالیات بر ارزش افزوده سازمان امور مالیاتی کشور اظهارداشت: بیش از 50 درصد طلا فروشان تا کنون اظهار نامه ارایه کرده و مالیات نیز پرداخت کرده اند.
به گفته وی ، مودیانی که تا زمان حاضر اقدام به ثبت نام نکرده اند مسیر قانونی درخصوص آنها طی می شود.
پناهی در خصوص مرحله چهارم اجرای مالیات بر ارزش افزوده نیز گفت: برای 12 گروه در سال جاری فراخوان داده شده که از این تعداد 9 گروه زیرنظر تشکل های صنفی و سه گروه دیگر سایر تشکل ها بوده اند.
وی افزود: در راستای اجرای این مرحله از قانون با اکثر گروه ها تفاهم هایی امضا شده بیشتر آنها نیز تا کنون ثبت نام کرده و در پاییز نیز اظهار نامه ارایه کرده و مالیات پرداخت کرده اند.
۲۲ اسفند ۱۳۸۹ ۱۳:۰۱
اکونیوز |
تعداد بازدید : ۲,۱۴۰