بزرگترین مخزن ذخیره فرآورده نفتی راه‌اندازی شد

بزرگترین مخزن ذخیره فرآورده نفتی راه‌اندازی شد
یک مقام مسئول در شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی از بهره‌برداری بزرگترین مخزن ذخیره‌سازی فرآورده‌های نفتی در جنوب‌شرق کشور خبر داد و اعلام کرد: با راه‌اندازی این مخزن جدید 40 میلیون لیتر به ظرفیت سوخت مایع کشور افزوده شد.
دادخدا اعتصامی در گفتگو با مهر با اشاره به بهره برداری از مخزن جدید ذخیره سازی فرآورده های نفتی در انبار نفت زاهدان، گفت: تمامی مراحل طراحی، ساخت، نصب و راه اندازی این مخزن جدید فرآورده‌های نفتی توسط پیمانکاران و سازندگان داخلی انجام شده است.
مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زاهدان از مخزن جدید انبار نفت زاهدان به عنوان بزرگترین مخزن ذخیره‌سازی فرآورده‌های نفتی در جنوب شرق کشور یاد کرد و افزود: برای ساخت این مخزن ذخیره فرآورده نفتی بیش از 60 میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است.
این مقام مسئول با اشاره به راه اندازی نخستین ایستگاه سوخت رسانی صحرایی کشور در سال گذشته، بیان کرد: با اتصال انبارهای نفت به شبکه ریلی علاوه بر افزایش ضریب ایمنی انتقال در ارسال فرآورده‌های نفتی هم تسریع خواهد شد.
وی با تاکید بر اینکه با راه اندازی این مخزن جدید در مجموع ظرفیت ذخیره سازی فرآورده های مختلف نفتی در جنوب شرق کشور به 110 میلیون لیتر افزایش یافته است، بیان کرد: همزمان با افزایش ذخایر سوخت مایع، طرح ساخت و توسعه جایگاه‌های CNG هم در دستور کار قرار گرفته است.
اعتصامی با بیان اینکه نخستین جایگاه CNG استان سیستان و بلوچستان با مشارکت شرکت ملی گاز در بندر چابهار ساخته خواهد شد، تاکید کرد: با ساخت و توسعه شبکه گاز در سایر شهرهای این استان هم به تدریج جایگاه‌های CNG راه اندازی می شود.
به گزارش مهر، همزمان با راه‌اندازی مخزن جدید ذخیره‌سازی سوخت مایع در زاهدان، یک مخزن جدید هشت میلیون و 600 هزار لیتری گازوئیل هم در انبار نفت سمنان در مدار بهره برداری قرار گرفته است.
با بهره برداری از مخزن جدید ذخیره سازی گازوئیل، در مجموع ظرفیت ذخیره سازی سوخت مایع در سطح استان سمنان حدود 40 درصد افزایش یافته است.
۲۳ بهمن ۱۳۹۱ ۲۲:۱۷
تعداد بازدید : ۱,۱۸۱