احداث پتروپالایشگاه های جدید اولویت اصلی وزارت نفت

 
 
📌 آیین افتتاحیه بیست و ششمین نمایشگاه نفت،  گاز،  پالایش و پتروشبمی با حضور رئیس مجلس،  وزیر نفت، دببرکل انجمن صادرکنندگان گاز،  نمایندگان مجلس، مدیران و کارشناسان برگزار شد.
 
 📌جواد اوجی از سرمایه گذاری در احداث پتروپالایشگاههای جدید با امتیاز تنفس خوراک با حجم ۲۰ میلیارد دلار خبر داد. 
 
📌وزیر نفت در این افتتاحیه گفت: این نمایشگاه با شعار نفت دانش بنیان، تولید ایرانی و صادرات جهانی برگزار می گردد و حمایت از شرکت های دانش بنیان  اولویت صنعت نفت می باشد.
 
📌اوجی ادامه داد:  در این نمایشگاه بیش از صد شرکت دانش بنیان حضور دارند و وزارت نفت با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برنامه‌ای برای افزایش تولید دانش بنیان کردن و افزایش اشتغال در صنعت نفت دارد. 
 
📌 اوجی ادامه داد آغاز کار دولت فراخوانی داده شد و بیش از ۳۰۰ شرکت دانش بنیان در زمینه های توسعه ارزش زنجیره و اشتغال آفرین مشارکت داده شدند. همچنین تکمیل زیست‌بوم نفت و فعال کردن مراکز نوآوری در مجاورت دانشگاه ها و توسعه پارک‌های فناوری از دیگر اولویت‌های وزارت نفت بوده است.
 
📌 همچنین توجه به سرمایه‌گذاری و توسعه صنعت نفت در این اولویت قرار دارد.  چرا که عدم سرمایه‌گذاری در این صنعت باعث کسری تراز تولید و مصرف خواهد شد.
 
📌 اوجی از تدوین برنامه های متنوع در صنعت نفت و توسعه آن خبر داد و گفت: در این دولت موفق شده ایم با توان هلدینگ های پتروشیمی و پالایشی بالغ بر ۵۰ تفاهمنامه و قرارداد به مبلغ ۱۶ میلیارد دلار منعقد نماییم که در آن توسعه زنجیره پالایشگاهی و پتروشیمی و توان سازندگان داخلی همراه بوده است.
 
📌 اوجی افزود:  تکمیل پروژه های نیمه تمام اولویت ماست که تا پایان سال با سرمایه ۱۳ میلیارد دلار،  ۴۸ پروژه نیمه تمام را نهایی خواهیم کرد.
 
📌 اوجی در پایان گفت:  حضور ۴۴ شرکت خارجی در نمایشگاه در سایه تحریم نشان از دیپلماسی قوی ایران داشته و با کشورها خصوصا کشورهای دوست قراردادهای مهمی منعقد نموده ایم.
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ ۱۲:۲۴
تعداد بازدید : ۱۲۷