سامانه صحت سنج صادرات نفتی عامل اطمینان مشتریان/کالیبراسیون سالانه صادرات در پایانه نفتی خارگ

سامانه صحت سنج صادرات نفتی عامل اطمینان مشتریان/کالیبراسیون سالانه صادرات در پایانه نفتی خارگ
مدیر عامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران گفت: با استفاده از دستگاه سیار صحت سنج و بهبود استانداردهای جاری زمینه برای جلب اعتماد مشتریان فراهم می شود.
سید پیروز موسوی مدیر عامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اینکه بزرگترین پایانه نفتی کشور در جزیره خارک واقع شده است گفت: این مرکز در رده مهمترین پایانه های نفتی دنیا قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: این پایانه نفتی یکی از بزرگترین مرکز سنجش کیفی را دارد که بعنوان آزمایشگاه مرجع در خصوص سنجش دقیق سیستم را کنترل و ارزیابی می کند.

موسوی درباره اهمیت این سامانه در صنعت نفت افزود : یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های کار صادرات نفت خام و میعانات گازی کشور، لزوم هم‌خوانی با استانداردهای روز دنیا است.

وی تصریح کرد: این سامانه باعث اعمال بیشتر نظارت ، کنترل و دقت بر عملیات صادرات نفت می شود و مشتریان خارجی هنگامی که از آزمایش‌های این سامانه مطلع شوند ‌تمایل بیشتری برای خرید نفت از ایران خواهند داشت.

موسوی اظهار داشت: سیستم اندازه گیری صحت سنج در سه لایه نفتکش های عبوری از پایانه مورد ارزیابی قرار می دهد تا نوسانات حجم صادرات نفتی را بصورت دقیق کنترل شود.

مدیر عامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران با تاکید براینکه دستگاه سیار صحت سنج و بهبود استانداردهای جاری به دست متخصصان ساخته شده است افزود: با استفاده از این دستگاه اندازه گیری زمینه برای جلب اعتماد مشتریان فراهم می شود.

مدیر عامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران ، تصریح کرد: سرعت و کیفیت صحت اندازه گیری سه عامل اصلی در انجام عملیات سیستم کنترل است که با اندازه گیری دقیق عملیات صحت سنجی نفتکش صادراتی با خیال آسوده از پایانه نفتی خارک را ترک کرده و محموله را به مقصد مورد نظر برساند.

وی خاطر نشان کرد: فرایند اندازه گیری با نظارت مدیران شرکت ملی نفت، ناظران بین المللی (SGS) صورت می گیرد.

موسوی اضافه کرد: عملیات صحت سنجی نفتکش ها سالیانه یکبار در کشور انجام می شود وهم اکنون مراحل کالیبراسیون این سامانه در حال انجام است و در سریع‌ترین زمان ممکن برای به‌کارگیری در صنعت نفت به جزیره خارک منتقل می‌شود.

موسوی اظهار داشت: سیستمی که پیش از این مورد استفاده قرار می‌گرفت به صورت دستی بود اما این دستگاه به‌طور اتوماتیک کار می‌کند.

وی با اشاره به اینکه این دستگاه در سه سطح تمام خودکار، نیمه خودکار و دستی قابلیت کار دارد افزود: با ساخت این دستگاه ، از خطای انسانی در اندازه‌گیری و کالیبراسیون جلوگیری می شود.

در ادامه سیروس قربانی رئیس کنترل و صحت سنجی پایانه نفتی خارک گفت: صحت سنجی سالانه یکبار در بازده زمانی20 روزه انجام می شود و این عملیات با تعیین حجم دستگاه صحت سنج بوسیله آب خالص فاقد املاح معدنی شروع می شود و بعد از تعیین پایه مستر پرور (PROVER) دستگاه مذکور به کنار دستگاه ثابت انتقال می یابد و بعد از این مرحله کار تزریق نفت از مخزن و انتقال آن به دستگاه پرور (PROVER) آغاز می شود./
۲۴ بهمن ۱۳۹۱ ۲۳:۴۸
تعداد بازدید : ۹۴۱