افزایش تقاضای اتیلن همزمان با راه اندازی پتروشیمی کرمانشاه

افزایش تقاضای اتیلن همزمان با راه اندازی پتروشیمی کرمانشاه
مدیرعامل شرکت پتروشیمی کاویان گفت: همزمان با راه اندازی پتروشیمی پلیمر کرمانشاه، هم اکنون تقاضای این مجتمع برای دریافت اتیلن به 30 تن در ساعت افزایش یافته است.

رضا امیری  با بیان این مطلب گفت: مجتمع پتروشیمی کاویان با ظرفیت تولید سالانه 2 میلیون تن ، یکی از بزرگ ترین تولیدکننده اتیلن کشور است.

امیری با بیان این که خط لوله اتیلن غرب، محصول تولیدی پتروشیمی کاویان را با هدف توسعه صنعت پتروشیمی در مناطق غربی کشور منتقل خواهد کرد، گفت: همزمان با راه اندازی پتروشیمی پلیمر کرمانشاه، تقاضای این مجتمع برای دریافت اتیلن در حال افزایش است، به گونه ای که هم اکنون این تقاضا از 20 تن در ساعت به 30 تن رسیده است.

وی افزود: اتیلن تولیدی در پتروشیمی کاویان با خط لوله اتیلن غرب به پتروشیمی های اندیمشک، کرمانشاه، کردستان، مهاباد و میاندوآب ارسال خواهد شد و مازاد تولید نیز در پتروشیمی های منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر مورد استفاده قرار می گیرد.

امیری تصریح کرد: خوراک مورد نیاز پتروشیمی کاویان هم اکنون از طریق فازهای 9 و 10 و 4 و 5 پارس جنوبی تامین می شود.

مدیرعامل پتروشیمی کاویان در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران،ادامه داد: افزون بر تامین نیاز اتیلن پتروشیمی های کرمانشاه و اروند، به پتروشیمی آریا ساسول نیز براساس نیاز، اتیلن تحویل می شود.

امیری خاطر نشان کرد: این مجتمع پتروشیمی دارای 9 کوره است که 8 کوره آن در صورت تامین به موقع خوراک به طور کامل در سرویس بوده و یک کوره نیز همواره به صورت آماده به کار وجود دارد.

۲۴ بهمن ۱۳۹۱ ۲۳:۵۱
تعداد بازدید : ۱,۱۰۵