توفیقی: باید از فرصت همجواری با 15کشوردرتوسعه صادرات کالاهای ایرانی استفاده کرد

توفیقی: باید از فرصت همجواری با 15کشوردرتوسعه صادرات کالاهای ایرانی استفاده کرد
معاون بازاریابی و تنظیم روابط سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به همجواری ایران با 15 کشور جهان گفت: باید از این فرصت برای توسعه صادرات محصولات با کیفیت ایرانی بهره برد .
ˈرضا توفیقی زوارهˈ در میز کشوری عمان که با حضور جمعی از مسوولان ، تجار و بازرگانان در سالن باغستان جهاد کشاورزی قزوین برگزار شد،با بیان اینکه در بحث صادرات باید به قیمت، کیفیت و نیاز مخاطب توجه ویژه شود،گفت: بایدبا اولویت تولید ˈصادرات محورˈ وارد بازار شد.
وی شناخت بازار فروش را از اقدامات مهم در جهت تولید دانست و گفت: ایجاد منافع مشترک با تجار عمانی باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.
توفیقی ادامه داد: بسترهای مناسب برای صادرات کالاهای ایرانی مانند مواد غذایی، میوه، مرکبات، محصولات کشاورزی و صنایع دستی به کشور عمان فراهم شده است.
وی اظهار کرد: کشور عمان با مناسبات فرهنگی، سیاسی و دینی که از سالهای گذشته با ایران داشته، بازار مناسبی برای عرضه کالاهای ایرانی است.
این مسوول افزود: 100 درصد مواد غذایی مورد نیاز کشور عمان توسط واردات تامین می شود و تجار قزوینی می توانند از این فرصت استفاده نمایند.
معاون بازاریابی و تنظیم روابط سازمان توسعه تجارت ایران تصریح کرد: بهترین شرایط و بستر برای صدور کالاهایی مانند میوه، ماهی، میگو، مواد غذایی حلال و سایر محصولات بسته بندی و غذاهای آماده از ایران به کشور عمان فراهم است و شرکت های ایرانی به راحتی می توانند سهم قابل توجهی از این بازار را به خود اختصاص دهند.
توفیقی ادامه داد: توسعه صنعت ساختمان در این کشور، زمینه های خوبی را برای ساخت مسکن فراهم نموده است که با ارایه خدمات فنی و مهندسی قادریم حضور خوبی در این بخش داشته باشیم.
وی افزود: ثبت شرکتهای ایرانی در عمان نیز براحتی انجام می شود و با ثبت 30 درصد مالکیت طرف عمانی و 70 درصد ایرانی در مدت 48 ساعت می توان دفتر نمایندگی و دفتر تجاری در این کشور راه اندازی کرد.
توفیقی تصریح کرد: با دایر شدن خط مستقیم کشتیرانی و پرواز مستقیم هوایی بین تهران و مسقط، زمینه تجارت بازرگانی فراهم شده است و با افزایش پروازهای مستقیم تسهیلات مناسبی در اختیار تجار و بازرگانان قرار خواهد گرفت.
این مسوول اظهارکرد: فاصله نزدیک، بازارهای قابل دسترس، کم بودن هزینه حمل و نقل در شرایط تحریم از مزایای بسیار خوبی است که می تواند زمینه افزایش صادرات به این کشور را در اولویت قرار دهد.
توفیقی افزود: اشتراک و پیوندهای فرهنگی و دینی، علاقه و نیاز مصرف کنندگان بازار عمان به محصولات ایرانی بویژه در حوزه تجارت مواد غذایی حلال، وجود پتانسیل های مختلف همکاری در حوزه صنعت، معدن و تجارت کالا و خدمات از ویژگی هایی است که شرایط تجارت با این کشور را برای ایرانیها آسان می کند.
وی، نزدیکی فرهنگ و زندگی مردم عمان به ایرانیها را از دیگر خصوصیات این کشور ذکر کرد و اظهار کرد: بخش قابل توجهی از تجار و فعالان اقتصادی کشور عمان از اتباع قدیمی ایران هستند و در آمایش سرزمین، یکی از محورهای توسعه ایران تجارت خارجی پیش بینی شده که عمان در اولویت کشورهای هدف صادراتی ایران قرار دارد.
توفیقی افزود: امنیت بالای سرمایه گذاری، ثبات سیاسی و اقتصادی و تمایل شدید مسوولان عمان برای حفظ و گسترش روابط، بهترین دلیل برای توسعه مناسبات تجاری با این کشور عربی است و از آنجا که بزودی شاهد رشد فزاینده تجاری در کشور عمان خواهیم بود، به تجار قزوینی توصیه می کنیم به سرعت زمینه حضور گسترده خود را در این کشور فراهم کنند.
وی افزود: درآمد سرانه در عمان 26 هزار و 900 دلار است که به نظر می رسد با این سطح درآمدی، هرگونه کالاهای کیفی و مطابق با استاندارد بالا ، بازار خوبی در این کشور خواهد داشت.
۲۷ بهمن ۱۳۹۱ ۲۱:۵۲
ایرنا |
تعداد بازدید : ۹۹۳