قیمت گاز تحویلی به مجتمع های پتروشیمی بازنگری می شود

قیمت گاز تحویلی به مجتمع های پتروشیمی بازنگری می شود
مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: قیمت های کنونی خوراک(گاز) تحویلی به واحدهای پتروشیمی نیازمند بازنگری است.
به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از شبکه اطلاع رسانی نفت و انرژی، ˈعبدالحسین بیاتˈ اظهار کرد: از سال 89 تاکنون قیمت گاز تحویلی به مجتمع های پتروشیمی تغییر نیافته و با توجه به ضرورت حفظ تعادل در بازار، قیمت خوراک(گاز) نیازمند بازنگری است.

وی افزود: با توجه به نوسان های ارزی، که موجب چالش هایی برای برخی واحدهای پتروشیمی شده، باید تعادل قیمت ها در بازار برقرار شده تا مجتمع های پتروشیمی بتوانند با توجه به برنامه ریزی های خود نسبت به تولید اقدام کنند.

وی ادامه داد: واحدهای پتروشیمی که از خوراک گاز استفاده می کنند، از حاشیه سود مناسبی برخوردارند و برای متناسب شدن و واقعی شدن قیمت ها به زودی قیمت های جدید از سوی دولت ابلاغ خواهد شد.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی با بیان این که، وزیر نفت خواستار افرایش تولید و توسعه مجتمع های پتروشیمی به دلیل سودآوری و ارزش افزوده بالاست، تاکید کرد: افزایش گام به گام قیمت خوراک واحدهای پتروشیمی در نهایت موجب حفظ تعادل در بازار می شود.

وی افزود: مجموعه وزارت نفت و شرکت ملی صنایع پتروشیمی خواستار روشی برای تغییر قیمت خوراک(گاز) است و قیمت گذاری ها به گونه ای باشد که سود آوری مجتمع های پتروشیمی ادامه داشته باشد.

بیات تصریح کرد: شرکت ملی صنایع پتروشیمی موافق منطقی شدن قیمت گاز تحویلی به مجتمع های پتروشیمی است.
۲۷ بهمن ۱۳۹۱ ۲۱:۵۴
تعداد بازدید : ۹۳۶