مرگ صنایع با آزادسازی نرخ سوخت

مرگ صنایع با آزادسازی نرخ سوخت
عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس در واکنش به طرح آزادسازی نرخ سوخت صنایع توسط شرکت بهینه سازی مصرف سوخت، گفت: درشرایط فعلی بخش بزرگی از صنایع تولیدی کشورمان دچار رکود شده‌اند، لذا آزادسازی نرخ سوخت صنایع در حکم تعطیلی کامل صنعت در کشور خواهدبود.

سید محمد بیاتیان در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به احتمال طرح آزادسازی قیمت سوخت صنایع، گفت: درشرایط فعلی بخش بزرگی از صنایع تولیدی کشورمان دچار رکود شده‌اند، لذا آزادسازی نرخ سوخت صنایع در حکم تعطیلی کامل صنعت در کشور خواهدبود.
نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی آزادسازی نرخ سوخت صنایع را غیر کارشناسی دانست و افزود: این طرح جفای کامل در حق صنایع تولیدی است، لذا پیش‌بینی می‎شود مجلس نیز در این مورد واکنش نشان داده و با آن مخالفت کند.

وی با انتقاد از وضعیت زیر ساخت صنایع تولیدی کشور تصریح کرد: زیر ساخت‌های صنایع تولیدی کشور در شرایط مناسبی قرار ندارند، بنابراین ابتدا باید به سمت بهینه سازی مصرف سوخت در صنعت حرکت کرده سپس طرح آزادسازی نرخ سوخت مطرح شود.

بیاتیان وضعیت نقدینگی در صنایع تولیدی را نامطلوب دانست و اظهار داشت: در حال حاضر نقدینگی موجود در جامعه به سمت تولید نبوده که این امر باعث شده تا صنعت تولیدی کشور به سوی دلالی و واسطه گری حرکت کند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با اشاره به اینکه فضای صنعت کشور، فضای مطمئنی نیست، افزود: در شرایط کنونی سرمایه گذاری در امر تولید برای سرمایه گذاران سودآور نبوده، لذا این امر باعث شده نقدینگی در کشور به سمت سرمایه گذاری کاذب سوق داده شود.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس در پایان به چشم انداز آینده صنایع تولیدی اشاره وخاطر نشان کرد:درصورت کارکارشناسی شده و برنامه ریزی دراز مدت و استفاده از صاحبنظران و نخبگان جوان، می‌توانیم در صنعت تولیدی کشور پیشرفت کرده و در این زمینه با صنایع مختلف دنیا رقابت کنیم.

در این مورد عباس کاظمی مدیرعامل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت با تشریح جزییات تعیین سهمیه سوخت و انرژی برای ۲۹ صنعت انرژی‌بر کشوراعلام کرده است: تمامی صنایع جدید احداثی که بیش از الگوهای تعریف شده انرژی مصرف کنند، باید هزینه مازاد خود را با قیمت‌های بین‌المللی و آزاد پرداخت کنند./

۲۷ بهمن ۱۳۹۱ ۲۲:۰۹
تعداد بازدید : ۱,۰۸۴