بولتن الکترونیکی "پیام اوپکس" شماره سوم اول تیر منتشر شد .

بولتن الکترونیکی "پیام اوپکس" شماره سوم اول تیر منتشر شد .
پیام اوپکس در هر شماره، اخبار و رویدادها و جلسات سازمانی و فراسازمانی اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های نفت، گاز و پتروشیمی ایران را منتشر می نماید .

• دو عضو فرعی به اتحادیه پیوستند

جلسه کمیسیون فنی، نظارت و پایش در تاریخ بیست و سوم خرداد به‌صورت آنلاین در قالب نظرخواهی برگزار شد؛ با توجه به نظر مساعد اعضاء کمیسیون و شناختی که از عملکرد شرکتهای موسسه حقوقی "عدالت نو" و گروه خدمات بازار سرمایه "کاریزما" وجود داشت به عنوان عضو فرعی اتحادیه به مدت یک سال موافقت بعمل آمد. در این رابطه مقرر گردید، نظر کمیسیون فنی، نظارت و پایش جهت تصویب نهایی به هیئت‌مدیره اتحادیه منعکس گردد.

• دیدار با رئیس جدید مرکز ملی رقابت
در نشست رئیس و تنی چند از اعضای هیئت مدیره، هیئت رئیسه کمیسیون های پارافین و روانکاران صنعتی و خودرویی به همراه دبیرکل و مشاور اتحادیه با آقای "سید نورانی" رئیس جدید مرکز ملی رقابت به همراه معاونین حقوقی و اقتصادی این مرکز مقرر گردید، کلیه مکاتبات و نظرات اتحادیه به این مرکز در خصوص لزوم برقراری نهاد تنظیم‌گر رگولاتوری مجدداً ارسال گردد .


• جلسه با معاون بین الملل وزارت نفت

در دیداری که آقای اسعدی دبیرکل اتحادیه به همراه سرکار خانم سعیدی، آقای شیخی و آقای حامد حسینی با معاون بین الملل وزارت نفت داشتند، مسائل و مشکلات صادرکنندگان قیر در بازارهای هدف مورد بررسی قرار گرفت . در این دیدار که با آقای اسدزاده صورت گرفت، آقای اسماعیلی مدیرکل اروپا و آمریکا و همسایگان دریای مازندران و خانم فتوحی رئیس اداره جنوب و شرق آسیا حضور داشتند، با توجه به سیاست های توسعه ای این وزارتخانه در قاره آفریقا، از اتحادیه درخواست شد، امکانات و بضاعت های صادراتی خود را در کشورهای آفریقا به همراه مشکلات و مسائل اعضای کمیسیون قیر و راهکارهای برون رفت از این مسائل و احصا مواردی که به امور بین الملل وزارت نفت مربوط است به این واحد ارائه گردد . آقای اسدزاده همچنین قول داد نامه ای به زیرمجموعه های امور بین الملل نفت جهت همکاری با اتحادیه ارسال نماید .


• ظرفیت‌های ترانزیت و سوآپ فرآورده

در جلسه ای که با حضور آقای دکتر فیروزی رئیس کمیسیون ترانزیت، سواپ و بانکرینگ اتحادیه و آقای اسعدی دبیرکل اتحادیه با آقای "بیرانوند" مسئول پروژه راه اندازی از ظرفیت‌های ترانزیت و سوآپ فرآورده شرکت ملی نفت انجام گرفت، مقرر شد اعضایی که امکان همکاری و مشارکت از این ظرفیت صادراتی را دارند به شرکت ملی نفت معرفی گردند .

• بررسی مشکلات کمیسیون هیدروکربن
در دیدار دبیر کل اتحادیه با آقای "ویس کرمی" معاون اجرایی آقای سالاری، معاون وزیر و مدیرعامل پالایش و پخش صورت گرفت، مشکلات کمیسیون هیدروکربن و صنایع شیمیایی و گاز بررسی گردید . در این دیدار آقای ویس کرمی مقرر داشت نامه‌ای به آقای "مشکین فام" مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس ارسال نموده و با توجه به آمادگی بخش خصوصی در دریافت روزانه ۱۰۰ هزار بشکه میعانات گازی، شرکت های مینی ریفاینری با اضافه کردن یک شیفت کاری میتوانند ظرفیت تولید روزانه ۲۵ هزار بشکه را به ۳۵ هزار بشکه ارتقا دهند . همچنین محدودیت های بخش خصوصی نیز در این نامه یادآوری شده و بر لزوم توسعه این ظرفیت تاکید شد . در مطالبه دیگر نیز اعضایی از اتحادیه که کدهای استاندارد آنها نیاز به بازنگری دارند مقرر شد با مشارکت اتحادیه، سازمان ملی استاندارد، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و کارگروه تعیین ماهیت، حل این موضوعات در دستور کار قرار داده شود .

• جلسه با امور بین الملل NPC
با توجه به ابلاغیه ای که آقای اسدزاده، معاون بین الملل وزارت نفت پیرو جلسه ای با دبیرکل اتحادیه داشتند، به زیر مجموعه های خود دستور همکاری با اتحادیه را دادند و در اولین جلسه نیز دبیر کل به همراه روابط عمومی با آقای "علیمراد" رئیس کل امور بین الملل و آقای نجار مسئول میز اروپا و آمریکا شرکت ملی صنایع پتروشیمی جلسه ای برگزار کردند . در این نشست ضمن معرفی ظرفیت های بالقوه و بالفعل اتحادیه مقرر شد، اساسنامه اتحادیه در راستای همکاری با این شرکت و کلیه مطالعات اتحادیه در زمینه رگولاتوری به شرکت ملی صنایع پتروشیمی ارسال گردد . همچنین نماینده این شرکت در جلسات کمیسیون پتروشیمی حضور داشته باشد . در پایان اظهار امیدواری شد احصا موانع صادرات در حوزه پتروشیمی و شرایط سرمایه گذاری اعضای اتحادیه در حوزه پتروشیمی و بخش های مرتبط ایجاد گردد .

 

* برگزاری کمیسیون های اتحادیه

جلسه کمیسیون روانکارهای خودرویی و صنعتی در شانزدهم خرداد برگزار شد و ضمن پذیرش دو عضو، موضوع تامین خوراک روغن پایه مورد بحث و بررسی قرار گرفت . 

جلسه کمیسیون قیر درتاریخ بیست و دوم خرداد و بحث و بررسی در خصوص ایجاد محدودیت و ممنوعیت واردات و ترانزیت قیر عراقی و وضع عوارض و مالیات بردرآمد حاصل از صادرات قیر

کمیسیون هیدروکربن، صنایع شیمیایی و گاز نیز در روز یکشنبه بیست و نهم خرداد برگزار شد .


۱ تیر ۱۴۰۱ ۱۱:۵۳
تعداد بازدید : ۳۰۴