رئیس اتاق ایران: تأمین نیازهای اقتصادی زیرساخت‌های فرهنگی باید با بخش خصوصی باشد

رئیس اتاق ایران: تأمین نیازهای اقتصادی زیرساخت‌های فرهنگی باید با بخش خصوصی باشد
نخستین جایزه هنری ادب و هدایت، با همکاری جامعه نیکوکاری ابرار وابسته به اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران، برگزار می شود. نشست خبری مربوط به این جشنواره با حضور رئیس اتاق ایران، شنبه صبح، 28 بهمن‌ماه در محل این اتاق تشکیل شد.

به گزارش روابط عمومی اتاق ایران، پس از انتشار اثری با محتوای اهانت به شأن و شخصیت امام هادی‌ (علیه‌السلام)، جامعه نیکوکاری ابرار وابسته به اتاق ایران بر آن شد تا با همکاری حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران، جشنواره‌ای با هدف شناسایی ابعاد شخصیتی و نقش تاریخی این حضرت برگزار کند.

رئیس اتاق ایران، به اهمیت مسؤولیت اجتماعی فعالان اقتصادی در جامعه اشاره و تشریح کرد: «پشتیبانی مالی و معنوی از حرکت‌های فرهنگی توسط فعالان اقتصادی یک سنت نیکو است که باید آن را احیا کنیم. در این مسیر نیابد چشم هنرمندان به بودجه‌های دولتی دوخته باشد و ضرورت حضور فعالان اقتصادی بیش‌ازپیش احساس ‌می‌شود. به همین منظور پارلمان بخش خصوصی وظیفه خود دانست که در این جشنواره فعالانه شرکت کند و پاسخی درخور به دغدغه‌های موجود ارائه دهد.»

نهاوندیان سپس تأسیس جامعه نیکوکاری ابرار به همت فعالان اقتصادی عضو اتاق ایران را از جمله اقدامات مفید برای ایجاد زمینه‌ای جهت هم‌افزایی فعالیت‌های اجتماعی و نیکوکارانه فعالان اقتصادی معرفی کرد و گفت: «جامعه نیکوکاری ابرار فعالیت‌های خود را به اقدامات خیرخواهانه صدقه‌ای محدود نمی‌کند و وظیفه خود می‌داند، اعمال صالح در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی را مورد توجه قرار دهد.»

براساس این گزارش در جشنواره جایزه هنری ادب و هدایت که آخرین مهلت ارسال آثار برای حضور در آن، 9 دی ماه بود، به‌طور کلی 917 اثر طی 3 مرحله، داوری شد و 125 اثر به مرحله پایانی رسیدند. دبیرخانه جشنواره با هدف حمایت از آثار برگزیده و ارائه آن‌ها به بازار، از یک اثر موسیقی‌ایی، دو جلد کتاب با عناوین خضردهم (مجموعه داستان) و چراغ نام تو روشن(مجموعه شعر)، رونمایی می‌کند.

در این جشنواره به نفر اول 30 میلیون ریال، نفر دوم 20 میلیون ریال و نفر سوم 10 میلیون اعطا می‌شود. مجموعه آثار ارائه شده به جشنواره، در حوزه‌های مختلف شعر و ترانه، داستان کوتاه، متن ادبی، متن نمایش‌نامه و طرح فیلم‌نامه هستند.

اختتامیه جشنواره، سه‌شنبه، یکم اسفندماه از ساعت 18 با مشارکت چهره‌های فرهنگی و دینی کشور از جمله استاد فاطمی‌نیا در تالار اندیشه حوزه هنری واقع در خیابان سمیه برگزار خواهد شد.

تهیه‌کننده: سارا ترابی

۲۸ بهمن ۱۳۹۱ ۲۱:۲۶
تعداد بازدید : ۸۴۴