افزایش ظرفیت اسکله P۷ پتروشیمی ماهشهر به ۵۰ هزار تن

افزایش ظرفیت اسکله P۷ پتروشیمی ماهشهر به ۵۰ هزار تن
تجهیزات بنادرمعاون مهندسی و عمران اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان از صدور مجوز تمدید بهره‌برداری از اسکله P۷ شرکت ملی صنایع پتروشیمی واقع در بندر ماهشهر پس از انجام تعمیرات اساسی و افزایش ظرفیت آن به ۵۰ هزار تن DWT خبر داد.
به گزارش «انرژی امروز» از وزارت راه و شهرسازی، صدراله بهرامی معاون مهندسی و عمران اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با اشاره به لزوم بهسازی و به‌روزرسانی تجهیزات مورد استفاده در بنادر استان، گفت: در راستای تحقق شعار سال ۱۴۰۱ (تولید؛ دانش بنیان و اشتغال‌آفرین) و ایفای نقش حاکمیتی دریایی سازمان بنادر و دریانوردی، مجوز تمدید بهره‌برداری اسکله P۷ شرکت ملی صنایع پتروشیمی واقع در بندر ماهشهر پس از تعمیرات اساسی و افزایش ظرفیت شناور طرح از ۳۰ هزار تن به ۵۰ هزار تن DWT (وزن بار کشتی) مطابق ضوابط قانونی و الزامات دریایی پس از تایید کارگروه بازرسی و نظارت بر سواحل استان از سوی سازمان بنادر و دریانوردی به مدت ۲ سال صادر شد.

به گفته معاون مهندسی و عمران اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، اسکله P۷ شرکت ملی صنایع پتروشیمی با طول ۲۳۸ و عرض ۱۷ متر و عمق پای اسکله نسبت به تراز CD (تراز مبنا) ۱۱ متر جهت استفاده شناورهای با کاربری مایعات و مشتقات نفتی و فرآورده‌های مرتبط استفاده می‌شود.

بهرامی درباره تعمیرات صورت گرفته در این اسکله هم عنوان کرد: عملیات تعمیرات اساسی اسکله مزبور شامل: بازسازی تیرهای پیشانی، نصب ۲۱ عدد فندر جدید، اضافه کردن ۳ عدد شمع مایل، تقویت شمع‌ها در ناحیه جزر و مدی، تعمیرات عرشه، اضافه کردن ۱۲ عدد بولارد، تعمیرات سیستم پایپینگ (لوله‌کشی دریایی) و … بوده است.

وی در توضیح فنی بیشتر درباره بخش‌های یادشده در اسکله P۷ شرکت ملی صنایع پتروشیمی که تعمیرات آنها صورت گرفته است، یادآور شد: فندرها جهت پهلوگیری کشتی استفاده می‌شوند که به تیر پیشانی اسکله متصل هستند. از شمع مایل هم برای کنترل تغییر مکان جانبی اسکله و افزایش ظرفیت باربری استفاده می‌شود. سیستم پایپینگ و خطوط انتقال نیز جهت انتقال مایعات و فراورده‌های نفتی از مخازن به کشتی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

معاون مهندسی و عمران اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان همچنین یادآور شد: به استناد مصوبات جلسات پانزدهم و بیست و هفتم کارویژه مرز شورای امنیت کشور، کلیه ارگان‌ها و بخش‌ها اعم از دولتی، نظامی، مناطق آزاد تجاری – صنعتی و ویژه اقتصادی، شهرداری‌ها و خصوصی جهت ساخت و بهره‌برداری از تاسیسات ساحلی و دریایی، ملزم به اخذ مجوز از سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان مرجع قانونی صدور مجوزهای ساحلی و دریایی کشور هستند.
۱۲ تیر ۱۴۰۱ ۱۳:۳۴
تعداد بازدید : ۱۱۱