واحد پلی‌اتیلن سنگین پتروشیمی امیرکبیر در مدار تولید قرار گرفت

واحد پلی‌اتیلن سنگین پتروشیمی امیرکبیر در مدار تولید قرار گرفت
تعمیرات اساسی واحد پلی‌اتیلن سنگین (HDPE) شرکت پتروشیمی امیرکبیر به دست متخصصان داخلی پس از ۲۴ روز تلاش شبانه‌روزی به پایان رسید و این واحد با ظرفیت کامل در مدار تولید قرار گرفت.
به گزارش «انرژی امروز» از شرکت پتروشیمی امیرکبیر، تعمیرات اساسی واحد پلی‌اتیلن سنگین (HDPE) شرکت پتروشیمی امیرکبیر به دست متخصصان داخلی و پس از ۲۴ روز تلاش شبانه‌روزی به انجام رسید و این واحد از هشتم تیرماه با ظرفیت کامل در مدار تولید قرار گرفت.

واحد پلی‌اتیلن سنگین، نخستین واحد تولیدی راه‌اندازی شده مجموعه امیرکبیر در سال ۱۳۸۲ است که اصلی‌ترین گریدهای آن یعنی EX۳ و EX۵ مشتریان وفاداری در بازار پلمیری دارد. تعمیرات اساسی این واحد از ۱۶ خردادماه امسال و با تمرکز بر تعمیرات کامل اکسترودر پس از گذشت ۱۹ سال از راه‌اندازی آغاز شد و با تلاش متخصصان داخلی به انجام رسید.

همچنین در جریان فرآیند تعمیرات اساسی این واحد، تعمیرات اساسی تابلوهای برق، همزن راکتور، تعویض پکینگ تعدادی از برج‌ها، تمیزکاری مبدل اوپراتور واحد و تعویض سه مبدل و ریتیوب دو مبدل دیگر صورت گرفت تا واحد ۱۴۰ هزار تنی پلی‌اتیلن سنگین با ظرفیت کامل و توان مضاعف در مدار تولید قرار گیرد.

۵۲ درصد شرکت پتروشیمی امیرکبیر متعلق به هلدینگ توسعه سرمایه رفاه زیرمجموعه بانک رفاه کارگران و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است که در شهرستان بندر ماهشهر قرار دارد.
۱۲ تیر ۱۴۰۱ ۱۶:۰۷
تعداد بازدید : ۱۰۵