برگ برنده جدید ایران برای مقابله با تحریم نفت

برگ برنده جدید ایران برای مقابله با تحریم نفت
ظرفیت ذخیره سازی نفت خام ایران تا اواسط سال آینده با بهره برداری از مخازن جدید ذخیره سازی در پایانه های نفتی خلیج فارس در مجموع بیش از 12 میلیون بشکه افزایش می یابد و کارشناسان پیش بینی می کنند با ساخت این مخازن جدید قدرت چانه زنی ایران در تجارت جهانی نفت افزایش یابد.
همزمان با افزایش تحریم‌های بین المللی، افزایش ظرفیت ذخیره سازی نفت خام یکی از راهکارهای مقابله با تحریم ها به شمار می رود به طوری که تولیدکنندگان بزرگ نفت جهان می توانند در شرایط بحران با در اختیار داشتن ظرفیت مناسب ذخیره سازی نفت زمان بیشتری برای بازاریابی و فروش طلای سیاه در اختیار داشته باشند.

بر این اساس افزایش ذخیره سازی نفت خام در منطقه خلیج فارس در دستور کار وزارت نفت قرار گرفته است و در مجموع تا اواسط سال آینده بیش از 12 میلیون بشکه ظرفیت جدید ذخیره سازی نفت در استراتژیک ترین منطقه هیدروکربوری جهان به وجود خواهد آمد.

آمارهای رسمی شرکت نفت فلات قاره نشان می دهد که از ابتدای سال جاری تاکنون در مجموع حدود 6 میلیون بشکه ظرفیت جدید ذخیره سازی نفت در پایانه های نفتی سیری ، لاوان و بهرگان طراحی، ساخت ، نصب و راه اندازی شده است و حدود 2.1 میلیون بشکه ظرفیت جدید ذخیره سازی طلای سیاه در سال 92 وارد مدار بهره برداری می شود.

از این رو پس از راه اندازی بزرگترین ترمینال شناور نفتی جهان با ظرفیت ذخیره سازی و صادرات 2.2 میلیون بشکه نفت در منطقه بهرگان از ابتدای سال جاری تاکنون 2.5 میلیون بشکه ظرفیت جدید ذخیره سازی در غرب خلیج فارس به وجود آمده است.

محمود زیرکچیان زاده در گفتگو با مهر با اشاره به راه اندازی یک مخزن جدید 500 هزار بشکه ای نفت در منطقه بهرگان، گفت: تمامی مراحل طراحی، ساخت، نصب و راه اندازی این مخزن جدید نفتی توسط سازندگان و پیمانکاران داخلی انجام شده است.
۳۰ بهمن ۱۳۹۱ ۰۰:۳۱
تعداد بازدید : ۹۵۵