قرارداد جدید توتال و رقیب پتروشیمی ایران

قرارداد جدید توتال و رقیب پتروشیمی ایران
شرکتهای نفتی قطر پترولیوم، توتال و شرکت کیو آنالیتیکا ال.ال.سی یک توافقنامه تحقیق و توسعه مشترک در زمینه طبقه‌بندی نفت (فن‌آوری مورد استفاده برای دسته‌بندی ترکیبات شیمیایی نفت خام) امضا کردند.
توتال فرانسه با وجود خروج کامل از صنعت نفت ایران، یک قرارداد جدید نفتی و پتروشیمیایی با قطز به عنوان مهمترین شریک ایران در پارس جنوبی و یک از رقبای صنعت پتروشیمی کشور امضا کرده است.

بر این اساس شرکتهای نفتی قطر پترولیوم، توتال و شرکت کیو آنالیتیکا ال.ال.سی یک توافقنامه تحقیق و توسعه مشترک در زمینه طبقه‌بندی نفت (فن‌آوری مورد استفاده برای دسته‌بندی ترکیبات شیمیایی نفت خام) امضا کردند.

این توافقنامه در مقر شرکت قطر پترولیوم توسط مدیر طرح‌ریزی و سیاست‌گذاریهای استراتژیک شرکت قطری و مدیرعامل شرکت توتال قطر و مدیر عامل شرکت کیو آنالیتیکا امضا شد.

عیسی شاهین الغانم مدیر سیاست‌گذاری و‌ طرح‌ریزی استراتژیک قطر پترولیوم گفت:‌ این توافقنامه تحقیقاتی جدید دومین همکاری بین ما و توتال است و ما همچنین از همکاری با شرکت کیو آنالیتیکا در این پروژه بسیار خوشحال هستیم. زیرا به ما این امکان را می‌دهد که منابع و تخصص خود را در توسعه فن‌آوریهای جدید برای تداوم توسعه صنعت نفت و گاز جهانی به کار گیریم.

مدیرعامل توتال قطر نیز گفت: هم از امضای این توافقنامه بسیار خوشحال هستیم. این توافق به دنبال توافقنامه قبلی با قطر پترولیوم در سال گذشته صورت می‌گیرد. این توافق نشان دهنده تمایل توتال به تبادل تحقیقات و فن‌آوری با شرکای قطری و به ویژه شرکت قطر پترولیوم است.
۱ اسفند ۱۳۹۱ ۲۲:۳۰
تعداد بازدید : ۹۹۰