برنامه مقابله با ورود کالاهای چینی به صنعت پتروشیمی

برنامه مقابله با ورود کالاهای چینی به صنعت پتروشیمی
مدیرعامل شرکت کالای پتروشیمی با بیان اینکه با اجرای طرح کد گذاری امکان توقف واردات کالاهای بی کیفیت به صنایع پتروشیمی فراهم می شود، اعلام کرد: هم اکنون 70 تا 75 درصد نیازهای پتروشیمی شامل کالا و اقلام یدکی، کاتالیست و مواد شیمیایی توسط سازندگان داخلی تامین می‌شود.
به گزارش خبرنگار مهر، بهرام پورحسن امروز در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت بومی سازی کالا و تجهیزات مورد نیاز صنایع پتروشیمی، گفت: در حال حاضر 70 تا 75 درصد نیازهای صنایع پتروشیمی شامل کالا و اقلام یدکی، کاتالیست و مواد شیمیایی توسط سازندگان و تولیدکنندگان داخلی تامین می شود.

مدیرعامل شرکت کالای پتروشیمی با اعلام اینکه در شرایط فعلی با وجود افزایش تحریم‌ها اما اقداماتی به منظور بومی سازی تکنولوژی‌های "های تک و پیشرفته" در دستور کار سازندگان و صنعتگران داخلی انجام گرفته است، تصریح کرد: هم اکنون برخی از از اقلام همچون انواع پمپ، روغن‌های صنعتی، کاتالیست، پره توربین های گازی، لوله و اتصالات در داخل طراحی و تولید می شود.

این مقام مسئول در پاسخ به مهر درباره واردات کالاهای پتروشیمی به نام برند ایرانی از کشور، چین، اظهار داشت: این اتفاق توسط برخی از سازندگان داخلی می افتد اما با کدگذاری کالا و تجهیزات مورد نیاز به زودی شاهد توقف کالاهای بی کیفیت و بدون استاندارد از کشور چین خواهیم بود.

وی با اشاره به کاهش هزینه های تولید انواع کالاهای داخلی در مقایسه با نمونه خارجی، بیان کرد: سال گذشته حدود 1.2 درصد و امسال حدود 1.7 درصد تولید اسمی محوصلات پتروشیمی و پلیری به دلیل عدم تامین کالا، مواد شیمیایی و اقلام یدکی کاهش یافته است.

پورحسن همچنین از برگزاری نمایشگاهی با عنوان خودکفایی در طراحی و ساخت تجهیزات صنعت پتروشیمی در اسفند ماه سالجاری خبر داد و افزود:این گردهمایی در منطقه عسلویه و با حضور 22 شرکت سازنده و 12 شرکت پتروشیمی برگزار خواهد شد.

مدیرعامل شرکت کالای پتروشیمی با یادآوری اینکه برگزاری نمایشگاه بین‌المللی صنعت نفت به طور کامل نمی‌تواند صرفا پاسخگوی تقاضا و نیازها در صنایع پتروشیمی کشور باشد، افزود: بر این اساس برگزاری نمایشگاه ها و گردهمایی های بومی در توسعه سهم سازندگان داخلی در طراحی و تولید کالا، مواد و تجهیزات تاثیر گذار خواهد بود.

به گفته این مقام مسئول با تشکیل شرکت کالای پتروشیمی در دهه هفتاد تاکنون هاب های طراحی، ساخت، نصب و راه اندازی اکثر کالاها و تجهیزات مورد نیاز پروژه‌های پتروشیمی در داخل کشور فراهم شده است.
۱ اسفند ۱۳۹۱ ۲۲:۳۲
تعداد بازدید : ۹۷۹