افزایش قیمت سبد صادراتی پتروشیمی ایران

افزایش قیمت سبد صادراتی پتروشیمی ایران
معاون وزیر نفت با اشاره به شکسته شدن رکورد تولید و صادرات محصولات پتروشیمی ایران از افزایش بهای سبد صادراتی پتروشیمی با افزایش قیمت جهانی نفت خبر داد.

عبدالحسین بیات در گفتگو با مهر در خصوص آخرین وضعیت تولید و صادرات محصولات پتروشیمی ایران با بیان اینکه امسال برای تولید نزدیک به 40 میلیون تن محصول پتروشیمی و فرآورده های پلیمری هدف گذاری شده بود، گفت: در 11 ماهه نخست امسال در مجموع میزان تولید محصولات پتروشیمیایی ایران حدود 20 درصد افزایش یافته است.

مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با تاکید بر اینکه در 337 روز نخست سالجاری بیش از 37 میلیون تن محصول پتروشیمی در ایران تولید شده است، تصریح کرد: قطعا در مجموع تولید محصولات پتروشیمی تا پایان اسفند ا مرز 40 میلیون تن عبور می کند.
 
معاون وزیر نفت یکی از دلایل افزایش تولید محصولات پتروشیمی ایران را مرتفع شدن مشکلات تامین خوراک صنایع پتروشیمی اعلام کرد و یادآور شد: امسال با برگزاری نشستهای کارشناسی با شرکتهای ملی نفت و گاز خوراک مورد نیاز واحدهای پتروشیمی به میزان قابل توجه ای افزایش یافت.
 
این عضو ستاد تدابیر ویژه اقتصادی وزارت نفت همچنین از شناسایی و مرتفع کردن مشکلات و گلوگاههای افزایش تولید خبر داد و افزود: پیش بینی می شود سال آینده به عنوان سال اول اجرای برنامه پنجم توسعه تولید محصولات پتروشیمی ایران افزایش بیشتری یابد.
 
وی درباره صادرات محصولات پتروشیمی با تاکید بر اینکه هم اکنون محصولات پتروشیمی ایران به تمامی کشورهای جهان به استثنای آمریکا و رژیم اشغالگر قدس صادر می شود، بیان کرد: تا پایان بهمن ماه سالجاری حدود 10 میلیارد دلار محصول پتروشیمی به بازارهای بین المللی صادر شده است.
 
بیات با اعلام اینکه میزان صادرات پتروشیمی ایران از نظر ارزشی 67 درصد و از نظر وزنی 25 درصد رشد داشته است، اظهار داشت: دلیل رشد ارزشی صادرات پتروشیمی ایران افزایش قیمت نفت و سبد صادراتی محصولات پتروشیمیایی ایران بوده است.
 
معاون وزیر نفت همچنین در مورد تولید بنزین در واحدهای پتروشیمی، توضیح داد: در حال حاضر به دلیل تامین نیازهای داخلی تولید بنزین در 6 مجتمع پتروشیمی متوقف شده است.
 
مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان اینکه هم اکنون تنها یک واحد اقدام به تولید محصول MTBEبه عنوان ماده افزودنی بنزین و افزایش عدد اکتان این فرآورده نفتی می کند، اظهارداشت: واحد MTBEمجتمع پتروشیمی بندر امام نیاز به این محصول را مرتفع کرده است.
۲۵ اسفند ۱۳۸۹ ۱۴:۱۰
نفت نیوز |
تعداد بازدید : ۱,۳۲۰