مصوبه منع صادرات محصولات پتروشیمی نیازمند بازنگری است

مصوبه منع صادرات محصولات پتروشیمی نیازمند بازنگری است
معاون امور حقوقی و مجلس وزارت نفت گفت: مصوبه وزارت صنعت،معدن و تجارت درمورد منع صادرات برخی از محصولات پتروشیمی باید بازنگری شود.
به گزارش شبکه اطلاع رسانی نفت وانرژی، ˈشجاع الدین بازرگانیˈ اظهار کرد: معاونت امور حقوقی و مجلس وزارت نفت و معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی در حال مذاکره و رایزنی برای لغو مصوبه ممنوعیت صادرات برخی از محصولات پتروشیمی است.

وی افزود: این مصوبه نباید منجر به از دست رفتن بازارهای صادراتی ایران شود و شرکت ملی صنایع پتروشیمی چندین بار اعلام کرده که محصولات و فرآورده های پتروشیمی پس از رفع کامل نیاز داخل صادر خواهد شد .

بازرگانی افزود: شرکت ها مجتمع های پتروشیمی آمادگی دارند که نیاز داخل را تامین کنند و در برخی از موارد نیز با واردات بازار را تنظیم کنند.

وی با بیان اینکه باید مدیریت بازار حفظ شود و بازارهایی که با سرمایه گذاری های فراوان در فضای رقابتی ایجاد شده را حفظ کرد ، افزود : از دست دادن بازارهای جهانی شرایط مطلوبی را به همراه نخواهد داشت.

معاون امور حقوقی و مجلس وزارت نفت ادامه داد: در تجارت آزاد نباید فروش را ممنوع کرد و تعرفه ها امروز در سراسر جهان در کنترل قیمت ها و تنظیم بازار تعیین کننده هستند.

بازرگانی افزود: برند سازی های انجام شده در طول سالیان گذشته صنعت پتروشیمی ایران را در سطح بین المللی به یک برند معتبر تبدیل کرده و باید در راه حفظ این دستاوردهای ملی با تعامل و همکاری تلاش کرد و نباید فرصت ها را از بخش خصوصی بگیریم.

وی گفت: کمیسیون های انرژی و صنایع مجلس نیز در حال پیگیری و مذاکره با متولیان امر در وزارت صنعت، معدن و تجارت برای ادامه صادرات هستند.
۵ اسفند ۱۳۹۱ ۰۳:۲۴
تعداد بازدید : ۹۵۹