بحران کمبود سوخت به مجارستان رسید

بحران کمبود سوخت به مجارستان رسید
شرکت ام‌اوال مجارستان درباره مشکلات احتمالی رویارویی با کمبود عرضه سوخت هشدار داد.
به گزارش خبرگزاری رویترز از بوداپست، زسلوت هرنادی، رئیس هئیت مدیره شرکت نفت ام‌اوال مجراستان اعلام کرد در صورتی که چاره‌ای برای واردات سوخت اندیشیده نشود با کمبود احتمالی عرضه سوخت روبه‌رو خواهیم شد.

وی افزود: اگر سقف قیمت سوخت مجارستان به شکل کنونی خود باقی بماند، هیچ سوختی وارد مجارستان نخواهد شد.

محدودیت قیمت‌ها در نوامبر گذشته تعیین شد و قیمت خرده فروشی بنزین با اکتان ۹۵ اکتان و گازوئیل را یک دلار و ۲۱ سنت به ازای هر لیتر اعلام شد.

ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان برای محافظت از مصرف‌کنندگان در برابر تورم که اکنون به بالاترین سطح خود در دو دهه اخیر رسیده است، سقفی را که اکنون تا اکتبر ادامه دارد، تعیین کرد.

رئیس هئیت مدیره شرکت نفت ام‌اوال گفت: مسئله واردات مهم است زیرا پالایشگاه دانوب ام‌اوال توانایی تولید گازوئیل کافی برای تأمین سوخت مورد نیاز کشور را حتی در شرایط عادی ندارد و برای تعمیرات برنامه‌ریزی شده روز دوشنبه (10 مردادماه) تعطیل خواهد شد.

هرنادی افزود: تعمیرات دوره‌ای و نگهداری پالایشگاه دانوب را نمی‌توان بیش از این به تعویق انداخت.

پیتر راتاتیکس، مدیرعامل ام‌اوال نیز گفت: این دور از تعمیرات دوره‌ای و نگهداری پالایشگاه دانوب از بزرگترین پروژه‌های تعمیر و نگهداری این مجموعه خواهد بود و ام‌اوال همه تلاش خود را برای جبران افت تولید به‌کار می‌گیرد.

ام‌اوال که صاحب بزرگترین شبکه جایگاه‌های عرضه سوخت در مجراستان است پیش‌تر خواستار حذف تدریجی سقف قیمت سوخت شده بود.

این شرکت مجراستانی ماه پیش اعلام کرده بود که رانندگان خودروهای سواری در مجارستان به خرید روزانه ۵۰ لیتر سوخت در جایگاه‌های عرضه محدود می‌شوند به‌طوری که محدودیت پیشین را به نصف می‌رساند.
۹ مرداد ۱۴۰۱ ۰۹:۵۸
تعداد بازدید : ۲۱۷