نخستین محموله نفت ترش آمریکا به آلمان صادر شد

داده‌های مربوط به رصد کشتی‌ها نشان می‌دهد یک نفتکش حامل نفت ترش آمریکا هفته گذشته برای نخستین بار به آلمان صادر شده است.
به گزارش خبرگزاری رویترز، به گفته منابع و تحلیلگران و همچنین بر اساس داده‌های مربوط به رصد کشتی‌ها، هم‌زمان با تلاش پالایشگاه‌های آلمان برای آزمایش جایگزین‌های نفت روسیه، یک نفتکش حاوی نفت ترش آمریکا هفته گذشته برای نخستین بار به بندر روستوک آلمان صادر شد.

اتحادیه اروپا در نظر دارد تا پایان سال جاری میلادی صادرات نفت روسیه را به‌طورکامل تحریم کند و در تلاش است تا از واردات نفت‌خام روسیه که خوراک پالایشگاه‌های آلمان، لهستان و سایر کشورهای اروپای مرکزی را با خط لوله تأمین می‌کند، خودداری کند.

پالایشگاه‌ها نیز در نظر دارند نفت‌خام دریابرد نروژ، عربستان، بریتانیا و آمریکا را جایگزین نفت روسیه کنند. روسیه پیش از این با صادرات گاز طبیعی خود نشان داده است که به‌دلیل تحریم‌های مالی اتحادیه اروپا به‌دنبال آغاز درگیری‌های میان مسکو و اوکراین در ماه فوریه، تمایل دارد صادرات گاز را به اروپا به‌طورکامل متوقف کند.

بر اساس داده‌های شرکت ردیابی کشتی ریفینیتیو آمریکا، نفتکش کپری‌کورن سان نفت‌خام ترش نوع مارس آمریکا را در سواحل لوئیزیانا بارگیری و طی سوم ماه اوت (۱۲ مردادماه) در بندر روستوک آلمان تخلیه کرده، این نفتکش در اجاره شرکت شل بوده و برآورد می‌شود که حامل ۵۷۰ هزار بشکه نفت بوده است.

جیم میچل، مدیر تحلیلگران حوزه نفت آمریکا در شرکت ریفینیتیو، گفت: اگرچه این نخستین محموله نفت‌خام نوع مارس است اما در گذشته نیز نفت ترش نوع وست تگزاس آمریکا (به آلمان) صادر شده، هرچند مقدار آن بسیار کم بوده است.

نفت‌خام نوع مارس از مقدار تقطیر بالاتری نسبت به انواع نفت‌خام وست تگزاس اینترمدیت یا ایگل فورد برخوردار است. با نزدیک شدن به فصل زمستان، آلمان تقاضای خود را برای فرآورده‌های تقطیری افزایش خواهد داد و از هر جایی که بتواند این محصولات را تهیه می‌کند.

پایانه نفتی روستوک در دریای بالتیک از طریق خط لوله به دو پالایشگاه پی‌سی‌کی شودت با ظرفیت روزانه ۲۳۳ هزار بشکه و کارخانه لونا متعلق به شرکت توتال انرجیز با ظرفیت ۲۴۰ بشکه در روز متصل است.
۱۸ مرداد ۱۴۰۱ ۱۵:۳۲
تعداد بازدید : ۲۴۶