تصمیم عربستان در تولید نفت سیلی به صورت دولت بایدن بود

تصمیم عربستان در تولید نفت سیلی به صورت دولت بایدن بود

به گزارش گروه بین المللی یکتا،شورای وزیران عربستان سعودی روز سه‌شنبه بر اهمیت پایبندی به سهمیه‌های تولید تعیین‌شده در تصمیمات سازمان اوپک و ائتلاف اوپک پلاس تاکید کرد.

شورای وزیران عربستان سعودی به ریاست سلمان بن عبدالعزیز پادشاه این کشور به بررسی تصمیمات اتخاذ شده در نشست اخیر وزیران کشورهای عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و اوپک پلاس پرداختند که مربوط به اصلاح سطح تولید نفت برای ماه سپتامبر 2022 بود و در این نشست بر لزوم رعایت کامل سهمیه های تولید مشخص شده تاکید کرد.

این شورا افزود: ثبات و تعادل بازار نفت یکی از ارکان استراتژی انرژی عربستان سعودی است، زیرا نفت عنصر مهمی در حمایت از رشد اقتصاد جهانی است و این در نقش محوری عربستان در ایجاد و حفظ توافق اوپک پلاس منعکس می‌شود که ابتکارهایی را برای برای تسریع ثبات بازارها و پایداری عرضه‌هایش ارائه می‌دهد.
این در حالی است که روزنامه کرواسی «ادوانس» هم روز سه شنبه تصمیم نهایی اوپک پلاس برای افزایش صد هزار بشکه‌ای تولید نفت در روز را توهین به «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا توصیف کرد.

به نوشته این روزنامه کرواسی، جهان روزانه حدود صد میلیون بشکه نفت مصرف می‌کند، به عبارت دیگر افزایش تولید نفت اوپک کاملا نمادین است.

نویسنده مقاله اشاره کرد که اوپک پلاس یک ماه قبل از سفر رئیس جمهور آمریکا، تولید نفت را ۶۴۸ هزار بشکه در روز افزایش داده بود. مت اسمیت، کارشناس بازار نفت در این مقاله تاکید کرد که مقدار افزایش تولید نفت، سیلی به صورت دولت بایدن بود.

در این مقاله آمده است که قیمت نفت اکنون به دلیل این واقعیت کاهش یافته است که ترس در جهان به دلیل رکود اقتصادی که ممکن است قبل از پایان سال جاری بدتر شود بیشتر شده است و به این معنی است که تقاضا برای انرژی کاهش می یابد.

این روزنامه کرواسی افزود: کاخ سفید به عربستان سعودی و سایر تولیدکنندگان فشار می‌آورد تا تولید خود را افزایش دهند و قیمت‌هایی را که پس از بحران اوکراین افزایش یافته اند، مهار کنند، اما این گروه به رهبری عربستان سعودی و روسیه به برنامه‌های از پیش تعیین شده خود پایبند ماند.

ادوانس گفت: وزرا و مقامات عربستان سعودی تأیید کردند که تصمیمات سیاست نفتی بر اساس منطق بازار و در چارچوب ائتلاف اوپک پلاس اتخاذ خواهد شد.

این مقامات تاکید کرده بودند که هرگونه تصمیم برای پمپاژ بیشتر نفت در چارچوب اوپک پلاس اتخاذ خواهد شد که نشست تصمیم گیری بعدی خود را در سوم آگوست ۲۰۲۲(12 مرداد) برگزار کرد.

در سوم اوت، ائتلاف اوپک پلاس پس از نشست منظم خود تصمیم گرفت تولید نفت خود را در سپتامبر آینده تنها ۱۰۰ هزار بشکه در روز افزایش دهد. در عین حال، این ائتلاف تاکید کرد که ظرفیت‌های مازاد تولید برای تولید نفت محدود است و باید با دقت در پیش‌بینی اختلالات جدی در عرضه استفاده شود. قرار است این نشست بعدی اوپلک پلاس در پنجم سپتامبر آینده برگزار شود.

کشورهای عضو گروه اوپک پلاس به صورت ماهانه برای بررسی وضعیت بازار نفت و استراتژی تولید به منظور انجام اصلاحاتی در این برنامه در صورت لزوم تشکیل جلسه می دهند.
ایالات متحده در مذاکرات خود با کشورهای عربی، تلاش کرد بر سر افزایش قابل توجه تولید به دنبال تلاش کشورهای غربی برای محدود کردن خرید نفت روسیه توافق کند.

ائتلاف اوپک پلاس در ماه می ۲۰۲۰ تولید نفت را ۹.۷ میلیون بشکه در روز کاهش داد، به این دلیل که تقاضای نفت ناشی از همه گیری کووید-۱۹ کاهش یافته بود و بعداً مفاد توافق بارها اصلاح شد.

۱۹ مرداد ۱۴۰۱ ۱۱:۰۵
پایگاه خبری یکتا |
تعداد بازدید : ۲۵۳