تولید 3.8میلیارد لیتر بنزین و گازوئیل در پتروشیمی‌ها/ صدور 10.1 میلیارد دلار پتروشیمی

تولید 3.8میلیارد لیتر بنزین و گازوئیل در پتروشیمی‌ها/ صدور 10.1 میلیارد دلار پتروشیمی
معاون وزیر نفت با تشریح آخرین وضعیت تولید و صادرات محصولات پتروشیمی از تولید بیش از 3.8 میلیارد لیتر بنزین و گازوئیل در صنایع پتروشیمی خبر داد.
عبدالحسین بیات در گفتگو با مهر درباره آخرین وضعیت تولید و صادرات محصولات پتروشیمی، گفت: در 10 ماهه نخست سالجاری بیش از 34 میلیون تن انواع محصولات پتروشیمی و فرآورده های پلیمری در ایران تولید و به بازارهای داخلی و خارجی عرضه شده است.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با تاکید بر اینکه پیش بینی می شود تا پایان اسفند ماه سالجاری تولید پتروشیمی ایران به بیش از 41 میلیون تن افزایش یابد، تصریح کرد: از مجموع کل محصولات تولید شده بیش از 24.1 میلیون تن به بازارهای داخلی و خارجی عرضه شده است.

صادرات 10.1 میلیارد دلار محصول پتروشیمی

معاون وزیر نفت با اشاره به صادرات 13 میلیون و 700 هزار تن محصول پتروشیمی ایران به کشورهای مختلف جهان، اظهار داشت: همچنین در 10 ماهه نخست سالجاری بالغ بر 10 میلیارد و 100 میلیون دلار ارزش محصولات صادراتی به بازارهای جهانی بوده است.

این مقام مسئول با یادآوری اینکه صادرات محصولات پتروشیمی از نظر وزنی حدود 6 درصد و از نظر ارزشی بالغ بر 10 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته با افت روبرو شده است، تبیین کرد: یکی از مهمترین دلایل افت صادرات محصولات پتروشیمیایی تولید بنزین و گازوئیل مرغوب و با کیفیت بالا در واحدهای پتروشیمی است.

این عضو هیات مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان اینکه تا پایان دی ماه امسال بیش از یک ملیارد و 332 میلیون لیتر بنزین در پتروشیمی‌ها تولید و به پالایشگاه‌های نفت تحویل داده شده است، یادآور شد: همچنین در این مدت حدود 2 میلیارد و 500 میلیون لیتر گازوئیل در صنایع پتروشیمی تولید شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر مجتمع های پتروشیمی نوری (برزویه)، بندر امام خمینی و بوعلی بنزین و گازوئیل با استاندارد بالا تولید می کنند، تصریح کرد: در مجموع از ابتدای سالجاری تاکنون روزانه بین 8 تا 10 میلیون لیتر بنزین و 8 تا 9 میلیون لیتر گازوئیل در مجتمع های پتروشیمی تولید شده است.

بیات در ادامه از رشد قابل توجه حدود 26 درصدی مصرف محصولات پتروشیمی در بازارهای داخلی در 10 ماهه نخست سالجاری خبر داد و افزود: در این مدت بالغ بر 10.4 میلیون تن محصول پتروشیمی و فراورده پلیمری به صنایع تکمیلی، پلاستیک و لاستیک تحویل داده شده است.

معاون وزیر نفت در پایان با اعلام اینکه با توسعه صنایع تکمیلی، شهرک ها و پارک های پتروشیمی زنجیره ارزش افزوده در صنعت پتروشیمی تکمیل تر خواهد شد، خاطرنشان کرد: پیش بینی می شود با توجه به توسعه صنایع تکمیلی میزان فروش داخلی محصولات در سال آینده با رشد بیشتری همراه باشد.
۵ اسفند ۱۳۹۱ ۰۳:۴۶
تعداد بازدید : ۹۵۰