ریزش سهام پتروشیمی‌ها در پی اعلام بازداشت سلطان بازار پتروشیمی//دفاع مدیرعامل ابقا شده ساتا دربرابر شایعات

ریزش سهام پتروشیمی‌ها در پی اعلام بازداشت سلطان بازار پتروشیمی//دفاع مدیرعامل ابقا شده ساتا دربرابر شایعات
آخرین اخبار حاکی از آن است که دقیقی مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح موسوم به ساتا برکنار نشد. روز شنبه خبری مبنی بر برکناری مدیر عامل ساتا منتشر شد و واکنش‌های متفاوتی را در پی داشت، اما اهمیت این اتفاق از آن جهت بیشتر شده است که خبر برکناری حسین دقیقی مدیرعامل ساتا با اخبار حاشیه‌یی دیگر مبنی بر بازداشت سلطان بازار پتروشیمی عجین شده بود و برخی این برکناری را با پرونده مطرح شده اخیر در صنعت پتروشیمی مرتبط می‌دانستند. در این رابطه دقیقی در گفت‌وگویی بر عدم ارتباط بین رخدادهای اخیر صنعت پتروشیمی و برکناری خود تاکید کرد.

شنیده شده بود برکناری شما به دلیل مخالفت با ارزی شدن خوراک پتروشیمی‌ها و همچنین مخالفت با فروش ارز حاصل از صادرات شرکت‌های پتروشیمی در اتاق مبادلات ارزی است، همچنین، این موضوع را به بازداشت فردی با عنوان سلطان صادرات پتروشیمی نیز مرتبط می‌دانند، چه توضیحی در این خصوص دارید؟
برکناری اینجانب به دلیل اختلاف نظر با مسوولان مربوطه است و می‌توانم ساتا را به عنوان یکی از سالم‌ترین سازمان‌های فعال در کشور معرفی ‌کنم که تاکنون هیچ پرونده‌یی در هیچ مرجعی نداشته است.
درباره برکناری خود به زودی شفاف‌سازی لازم را انجام خواهم داد. متاسفانه در اخبار مطرح شده به مباحث ارزی و پرونده بازرگانی پتروشیمی و تحرکات یکی از فعالان این صنعت اشاره شده است که ما از آن بی‌اطلاع هستیم و شاید همزمانی برکناری اینجانب با اخبار و شایعات مطرح شده اخیر موجب قضاوت‌هایی ناصواب درباره خروج اینجانب از مجموعه ساتا شده است.
پس دلیل برکناری شما توسط وزیر دفاع چه بوده است؟ ممکن است توضیح کامل‌تری بدهید؟
برکناری، استعفا یا کناره‌گیری در هر سازمان دولتی، خصوصی یا نهاد عمومی غیر دولتی ممکن است رخ دهد و این موضوع امری طبیعی است.
در معاملات روز یکشنبه نمادهای پتروشیمی فعال در بازار سرمایه متاثر از این اخبار به‌شدت افت کردند و باعث سقوط حدود ۴۰۰ واحدی شاخص شدند، در این شرایط با توجه به اینکه سال‌ها مدیریت مجموعه ساتا را برعهده داشتید، چه توصیه‌یی به سهامداران دارید؟
فعالان بازار سرمایه باید بدانند که پایه‌های ساتا بسیار قوی است و بنیان‌هایی که با کمک وزارت دفاع در ساتا بنا نهاده شده، این مجموعه خوشنام را به عنوان یکی از قدرتمندترین و سالم‌ترین سازمان اقتصادی کشور به مردم معرفی کرده و قاطعانه اعلام می‌کنم که فعالیت‌های حمایتی ساتا در بازار سرمایه ادامه خواهد یافت و به هیچ عنوان تغییری در سیاستگذاری‌های ساتا در بورس را شاهد نخواهیم بود. اهالی بازار سرمایه و همچنین دیگر فعالان اقتصادی به شایعات توجهی نداشته باشند و اخبار درست و دقیق را از رسانه‌های معتبر پیگیری کنند. در نهایت ممکن است برای پایان دادن به شایعات، دلیل روشنی را برای برکناری خود اعلام کنید؟
علت این موضوع، تصمیم وزیر دفاع بوده است. بنده به عنوان سرباز نظام در هر مسوولیتی که باشم، خدمتگزار مردم هستم.

۷ اسفند ۱۳۹۱ ۲۲:۵۹
نکونیوز |
تعداد بازدید : ۹۸۵