دلایل کاهش درآمدهای گمرکی در سال 91 اعلام شد

دلایل کاهش درآمدهای گمرکی در سال 91 اعلام شد
رئیس کل گمرک ایران با تاکید بر اینکه در صورت تخلف گمرکی یا قاچاق کالا، جرائم گمرکی دقيق و به روز می‌شود، دلایل کاهش درامدهای گمرکی در سال 91 را اعلام کرد.
عباس معمارنژاد در گفتگو با مهر در مورد کاهش درآمدهای گمرکی در سال جاری نسبت به سال گذشته گفت: میزان درآمدهای وصولی گمرک در 10 ماهه ابتدای امسال حدود 6 هزار میلیارد تومان است که نسبت به دوره مشابه سال گذشته حدود 7 درصد کاهش را نشان می دهد.

رئیس کل گمرک ایران، کاهش واردات کشور طی مدت مذکور و همچنین تغییر در ترکیب کالاهای وارداتی را از دلایل کاهش درآمدهای گمرکی اعلام کرد و افزود: میزان واردات حجم کالاهای اساسی و نهاده های دام در کشور که تعرفه آنها حداقل تعرفه گمرکی به میزان 4 درصد است، افزایش یافته است.

وی با تاکید بر اینکه تغییر ترکیب کالاهای وارداتی بر روی درآمدهای گمرکی تاثیرگذار است، به ورود برخی خودروها به کشور و تعرفه آنها اشاره و تصریح کرد: گمرک تا ابتدای آبان ماه سال جاری تعرفه گمرکی را بر اساس ارز مرجع و از همین تاریخ به بعد بر اساس ارز مبادله ای محاسبه کرده است.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی اضافه کرد: میزان ارز مبادله ای نسبت به مرجع تقریبا دوبرابر است، بنابراین تعرفه ها نصف شدند.

وی همچنین در مورد آئین نامه امور گمرکی اظهارداشت: آئین نامه امور گمرکی ویژگی های قانون امور گمرکی را دارد که می توان از جمله آن استفاده از فناوری های نوین به صورت آسان شده و حسابرسی پس از ترخیص نام برد.

معمارنژاد دقیق شدن میزان جرائم و به روز شدن آن را در صورت تخلف گمرکی یا قاچاق کالا از دیگر ویژگی های آئین نامه جدید امور گمرکی اعلام کرد.

۷ اسفند ۱۳۹۱ ۲۳:۱۵
تعداد بازدید : ۱,۰۱۷