کشف بیش از ٤٠٠ میلیارد دلار ذخایر هیدروکربوری در سال ٩١

کشف بیش از ٤٠٠ میلیارد دلار ذخایر هیدروکربوری در سال ٩١
مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: ارزش هیدروکربورهای کشف شده از ابتدای امسال تا پایان دی ماه بیش از ٤٠٠ میلیارد دلار بوده است.

به گزارش خبرنگار شانا، احمد قلعه بانی در آیین افتتاح طرح توسعه میادین نفتی سروستان و سعادت آباد و کارخانه فرآورش و تزریق گاز شهید غلامعلی دست بالا با بیان این که در شرکت ملی نفت ایران، هر هفته یک پروژه آماده بهره برداری می شود، اظهار داشت: طرح توسعه میادین نفتی سروستان و سعادت آباد نیز از جمله این پروژه هایی است که با استفاده از توان بالای کارکنان شرکت نفت مناطق مرکزی ایران و پیمانکاران داخلی اجرا شده است.

وی با اشاره به توانمندی متخصصان داخلی در اجرای طرح توسعه این میدان ها اشاره کرد و افزود: بسیاری از پروژه های طرح توسعه این میادین از لرزه نگاری تا پردازش داده ها، حفاری و طراحی تاسیسات به دست توانمند فرزندان ایران زمین انجام شده و با وجود تحریم های وضع شده، در مجموعه شرکت ملی نفت توانایی های صنعتگران بیش از گذشته شده است.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران تصریح کرد: شرکت نفت مناطق مرکزی به عنوان قطب تولیدکننده گاز کشور هم اکنون توانایی تولید روزانه ٣٢٥ میلیون مترمکعب گاز و ٢٠٠ هزار بشکه نفت خام را دارد.

معاون وزیر نفت از اجرای بیش از ١٢٠ میلیارد دلار پروژه در سطح شرکت ملی نفت ایران خبر داد و تاکید کرد: با اجرای این پروژه ها در یکی دو سال آینده شاهد افزایش دو برابری حجم تولید گاز در پارس جنوبی خواهیم بود.

وی ادامه داد: شرکت ملی نفت ایران در نقاط دور افتاده کشور از خلیج فارس گرفته تا شرق و غرب، پروژه های توسعه ای بسیاری در دست اجرا دارد که از آن جمله می توان به وجود ٧٠٠ پروژه تنها در مناطق نفت خیز جنوب اشاره کرد.

قلعه بانی با اشاره به کشف نفت در دریای خزر یادآور شد: ایران برای نخستین بار در سال گذشته و در عمق ٧٠٠ متری از سطح دریا در منطقه خزر به نفت رسید که این موفقیت فصل جدیدی در فعالیت های توسعه ای این شرکت به شمار می رود.

وی همچنین به وجود پیمانکاران داخلی توانمند در کشور اشاره کرد و افزود: بسیاری از این پیمانکاران علاوه بر این که مگاپروژه های صنعت نفت را در دست اجرا دارند، در برخی از پروژه های بین المللی نیز فعال شده اند که از آن جمله می توان به احداث خطوط لوله انتقال گاز در کشورهای عراق و پاکستان اشاره کرد.

قلعه بانی با تاکید بر این که بسیاری از حربه های تحریمی دشمن علیه ایران با شکست رو به رو شده است، به طرح تولید بنزین در سال ٨٩ پس از قطع صادرات این فرآورده از سوی برخی کشورها به ایران اشاره کرد.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران ادامه داد: با خودکفایی در تولید برخی از فرآورده های نفتی مهم در کشور نه تنها حربه دشمن را خنثی کردیم که توانایی صادرات برخی از این فراورده ها را نیز به دست آورده ایم.

۱۱ اسفند ۱۳۹۱ ۲۳:۱۷
تعداد بازدید : ۹۱۹