فروش اعتباری محصولات پتروشیمی به تولید کنندگان صنایع تکمیلی

فروش اعتباری محصولات پتروشیمی به تولید کنندگان صنایع تکمیلی
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: تلاش می کنیم با پیشنهاد قوانین لازم، موضوع فروش اعتباری را به تصویب برسانیم تا مشکل خرید نقدی تولید کنندگان در بخش صنایع تکمیلی برطرف شود.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی در گفت و گو با خبرنگار شانا با بیان این که امروز هیچ واحد پتروشیمی دولتی در کشور نداریم، گفت: هم اکنون فقط مدیریت شرکت هلدینگ خلیج فارس، دولتی است که در این مجموعه تلاش می کنیم زمینه فروش اعتباری را ایجاد کنیم.

مهندس عبدالحسین بیات تصریح کرد: سیاست کلی کشور، پرهیز از خام فروشی است و در این مسیر توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی به علت دارا بودن ارزش افزوده بالا اولویتی مهم به شمار می رود.

مدی رعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی افزود: وزارت نفت از توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی حمایت می کند و شرکت ملی صنایع پتروشیمی آماده هر گونه پشتیبانی از متقاضیان حضور در شهرک های صنعتی و سرمایه گذاران است.

وی با تاکید بر قطع خام فروشی و تبدیل منابع کشور به کالای نهایی و صادرات آن افزود: باید در زنجیره ارزش محصولات پتروشیمی تا انتهای زنجیره حرکت و همه انواع محصولات را در کشور تولید کنیم.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان این که تاکنون تمرکز دولت، توسعه تولید محصولات در بالادست و بخش میانی بوده است، افزود: متاسفانه ساختاری قوی برای توسعه صنایع تکمیلی وجود ندارد، اما در دولت دهم، برنامه ریزی های اولیه برای همکاری وزارت نفت، وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت کشور انجام شده است تا توسعه صنایع تکمیلی را پیگیری کنند.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی همچنین بر روزآمد شدن فناوری مورد استفاده از صنایع تکمیلی تاکید کرد و افزود: با روزآمد شدن فناوری های مورد استفاده، هزینه تمام شده کاهش می یابد و قدرت رقابت در بازار جهانی بیشتر می شود.

وی تاکید کرد: برای تامین فناوری، آمادگی حمایت از بخش خصوصی را داریم و حتی ضمانت خرید را هم انجام می دهیم.

۱۱ اسفند ۱۳۹۱ ۲۳:۲۰
تعداد بازدید : ۹۴۷