افزایش همکاری‌های حوزه نفت و گاز ایران با روسیه

افزایش همکاری‌های حوزه نفت و گاز ایران با روسیه
مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران از تشکیل دفتری در سفارت ایران در روسیه با هدف شناسایی اقلام مورد نیاز صنعت نفت و گاز ایران و گسترش همکاری‌ها بین ایران و روسیه خبر داد.
به گزارش خبرنگار فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مهندس قلعه‌بانی در مراسم افتتاحیه دومین نمایشگاه فناوری‌های پیشرفته در سالن حجاب مرکز آفرینش‌های هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با اشاره به آغاز همکاری ایران با شرکت‌های روسیه در حوزه نفت و گاز گفت: تاکنون ١٥٠ شرکت فعال روسی در این حوزه شناسایی شده و ظرفیت‌های آنها مورد بررسی قرار گرفته است.

 

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران تصریح کرد: در سال گذشته به دلیل عدم تطابق استانداردها، اختلالاتی در تبادلات میان شرکت‌های ایرانی و روسی به وجود آمده بود. در این راستا با تشکیل جلساتی به دنبال حل این مشکل هستیم و به تازگی استانداردهای جدیدی جهت تعاملات و همکاری‌ها در دست مطالعه قرار دارد.

 

وی با بیان این که تاکنون ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری نفت وگاز ایران به شرکت‌های روسی معرفی شده است از برگزاری تورهای فنی و مهندسی برای شرکت‌های روسی خبر داد.

 

به گفته قلعه‌بانی با توجه به قدرت دو کشور در حوزه‌های فنی و مهندسی، ایران و روسیه می‌توانند روابط تجاری بیشتری با هم داشته باشند.

 

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با بیان این که روسیه بیشترین تولیدات نفت و گاز را دارد، خاطرنشان کرد: ‌در این راستا روسیه می‌تواند جایگزین همکاری‌های ایران با سایر کشورها باشد. در این راستا برنامه‌ریزی هایی در جهت انتقال فناوری در بخش تجهیزات‌سازی میان بخش خصوصی ایران و روسیه صورت گرفته است و این آمادگی وجود دارد که با توجه به ظرفیت بالای تولید نفت و گاز ایران همکاری‌های بیشتری در بخش نفت و گاز، سوآپ گاز و فروش داشته باشیم که تاکنون توافقات خوبی نیز در این زمینه صورت گرفته است.

۱۱ اسفند ۱۳۹۱ ۲۳:۴۷
تعداد بازدید : ۹۹۰