سرمایه گذاری برای توسعه نفت از اولویت های بودجه ٩٢ است

سرمایه گذاری برای توسعه نفت از اولویت های بودجه ٩٢ است
دبیر کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: منابع در بودجه ٩٢ با اولویت صنایع مولد تخصیص داده می شود و صنعت نفت با محوریت سرمایه گذاری بیشتر در میدان های مشترک یک اولویت است.
غلامرضا اسدالهی، نماینده مردم تربت جام و تایباد در گفت و گو با خبرنگار شانا با بیان که یکی از راه های تامین بودجه کشور فروش نفت است، گفت: وجود تحریم دلیل نمی شود که منابع موجود در بودجه با اولویت صنایع مولدی مثل نفت تخصیص داده نشود.

دبیر کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در ادامه تصریح کرد: یکی از اولویت ها در بودجه، موضوع سرمایه گذاری در بخش بالادست صنعت نفت بوده و این کار به خصوص با اولویت شتاب گیری روند بهره برداری از میدان های مشترک نفت و گاز کشور به صورت جدی تر دنبال می شود.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون برنامه و بودجه افزود: تلاش می شود در توزیع بودجه، پروژه های مولد در اولویت قرار گیرد تا چرخه تولید کشور بهبود یابد.

اسدالهی افزود: اکنون برای صرفه جویی و انقباضی کردن بودجه و استفاده بهینه از منابع موجود فرصت مناسبی است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس درباره اولویت سرمایه گذاری در صنعت نفت با اشاره به سرمایه گذاری های انجام شده در میدان های مشترک گفت: ما در این میدان ها سهیم هستیم و باید تمام توان خود را به این سمت برای استحصال و استخراج سهم کشور سوق دهیم.

نماینده مردم تربت جام و تایباد ابراز امیدواری کرد بودجه قابل توجهی برای سرمایه گذاری های مولد با اولویت میدان های مشترک صنعت نفت در بودجه سال آینده بسته شود.

بخش نفت و انرژی در بودجه ٩٢ تقویت می شود

غلامرضا تاجگردون هم در آستانه تقدیم بودجه ٩٢ به مجلس در گفت و گو با خبرنگار شانا درباره آخرین اقدام های کارگروه مشترک بین کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی و وزارت نفت با بیان این که بعد از نشست مشترک اعضای این کمیسیون با وزیر نفت در عسلویه، نشست های دیگری با معاونان وزیر نفت تشکیل شده است، اظهار کرد: منتظر هستیم لایحه بودجه به مجلس تقدیم شود تا بخشی از اقدام های این کارگروه انجام شود.

نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات افزود: در هر حال تقویت جدی بخش نفت و انرژی را در بودجه ٩٢ خواهیم داشت و امیدواریم با تقدیم لایحه بودجه به مجلس، نتایج مثبت اقدام های کارگروه در بخش انرژی ایجاد شود.
۱۴ اسفند ۱۳۹۱ ۰۰:۴۲
تعداد بازدید : ۹۲۸