مجوز صادرات برای محصولات پتروشیمی که در بورس خریدار ندارد صادر می شود

مجوز صادرات برای محصولات پتروشیمی که در بورس خریدار ندارد صادر می شود
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره ممنوعیت صادرات برخی از محصولات پتروشیمی گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت قول مساعد داده است محصولاتی که در بورس عرضه و خریدار نداشته باشد و مازاد نیاز کشور تشخیص داده شود، اجازه صادرات دریافت کند.
موید حسینی صدر درباره ممنوعیت صادرات برخی از محصولات پتروشیمی و محدودیت های ایجاد شده برای واحدهای پتروشیمی در گفت و گو با خبرنگار شانا اظهار کرد: بر اساس گفت و گوهای انجام شده، مقرر شده است محصولاتی که مازاد مصرف داخل است مجوز صادرات دریافت کند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با تاکید بر این که نباید به تولید داخل آسیب وارد و تصمیم ها باید منطقی گرفته شود، گفت: برخی از گریدهای محصولات پتروشیمی در داخل کشور مصرف ندارد؛ باید با این موضوع به صورت منطقی برخورد و بر اساس نیاز کشور، مجوز صادرات یا عدم آن برای محصولات پتروشیمی صادر شود.

رئیس کمیته پتروشیمی کمیسیون صنایع و معادن مجلس از وعده مسئولان وزارت صنایع خبرداد و گفت: بر اساس تفاهم های انجام شده محصولات مازاد نیاز داخل، اجازه صادرات دریافت خواهند کرد.

مازاد تولید در انبارها


به گزارش شانا، برخی از مجتمع های پتروشیمی در حالی که نیازهای داخل را به طور کامل تامین کرده اند، انبارهایشان مملو از فرآورده است و نمی توانند محصول مازاد را صادر کنند.

وزارت صنعت، معدن و تجارت با وجود پیگیری های فراوان، اقدام به صدور مجوز صادرات نکرده است و با توجه به نزدیک شدن به روزهای پایانی سال، باید منتظر عواقب جبران ناپذیر در صورت عدم صادرات باشیم.
۱۴ اسفند ۱۳۹۱ ۰۰:۴۷
تعداد بازدید : ۸۹۱