بازده نفتی روسیه به رکورد سال ۱۹۸۷ نزدیک می شود

بازده نفتی روسیه به رکورد سال ۱۹۸۷ نزدیک می شود
روسیه هم اکنون در جایگاه بزرگترین تولید کننده نفت در جهان است اما میزان بازده نفتی این کشور هنوز اندکی با رکورد تاریخی دوره شوروی سابق فاصله دارد هر چند طبق پیش بینی ها روسیه می رود تا در آینده نزدیک این رکورد را نیز پشت سر بگذارد .
به گزارش " بیزنس ویک" طبق آخرین داده ها بازده تولید نفت خام و گاز کاندنسیت روسیه در ماه فوریه سال جاری با ۱.۱ درصد افزایش به ۱۰.۴۶ میلیون بشکه در روز رسیده است .
بر اساس این گزارش و منطبق بر داده های آماری منتشر شده از سوی وزارت نفت روسیه در ماه ژانویه نیز بازده نفتی این کشور با ۰.۱ درصد افزایش همراه شده بود.حتی در ماه نوامبر سال گذشته میزان تولیدات نفتی این کشور به روزانه ۱۰.۴۹ میلیون بشکه نیز صعود کرده بود .
طبق آمارهای تاریخی بالاترین رکورد تولید نفت این کشور مربوط به دوره حکومت شوروی سابق و سال ۱۹۸۷ میلادی است که میزان تولیدات روزانه نفتی این کشور به ۱۱.۴۸ میلیون بشکه در روز افزایش یافت .
طبق گفته ارکادی دورکویچ معاون نخست وزیر روسیه انتظار می رود که تا پایان سال جاری میزان تولیدات نفتی در این سطح باقی مانده یا اندکی افزایش یابد . وی تصریح کرد: ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه قصد دارد تولیدات روزانه را در سطح بالاتر از ۱۰ میلیون بشکه در روز حفظ کند .
گزارش ها حاکی است پس از آنکه در ماه ژانویه طوفان و نشت نفتی خط لوله موجب کاهش چشمگیر صادرات نفتی این کشور شد بار دیگر در ماه ژانویه میزان صادرات روزانه نفتی این کشور با ۱.۷ درصد افزایش به ۵.۲۳ میلیون بشکه در روز رسید .
گفتنی است ماه گذشته بازده تولیدات گازی این کشور اما با ۰.۴ درصد کاهش همراه بوده و به روزانه ۲.۰۶ میلیارد متر مکعب رسیده است . گاز پروم به عنوان مونوپلی صادرات گازی روسیه میزان تولیدات خود را با ۳.۲ درصد کاهش به ۱.۵۳ میلیارد متر مکعب رسانیده است .
۱۴ اسفند ۱۳۹۱ ۰۰:۵۰
تعداد بازدید : ۹۹۹