رشد چشمگیر در آمد فعالان صنایع نفت و گاز در سال ۲۰۱۲

رشد چشمگیر در آمد فعالان صنایع نفت و گاز در سال ۲۰۱۲
بر اساس آمار منتشر شده در "راهنمای درآمدی صنایع نفت و گاز در سال ۲۰۱۳" درآمد کلی و مزایای افراد فعال در حوزه صنایع نفت و گاز طی سال ۲۰۱۲ میلادی به رغم بحران اقتصادی گریبانگیر در اغلب کشورها ، به طرز چشمگیری افزایش داشته است .
به گزارش نکونیوز به نقل از " اویل پرایس" این گزارش که از سوی موسسه تحقیقاتی " Oil & Gas Job Search" منتشر شده نشان می دهد که در سال ۲۰۱۲ درآمد مالی افراد فعال در صنایع نفت و گاز با ۸.۵ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۱۱ همراه بوده و این در شرایطی است که وضعیت اقتصادی بسیاری از کشورهای جهان در این سال بسیار وخیم بوده است .
در این تحقیق که بر روی وضعیت حقوق دریافتی ، مزایا ، شرایط استخدام و چشم انداز اینده اقتصادی ۲۵ هزار نفر در ۵۳ کشور صورت گرفته نشان می دهد که افراد فعال در صنایع نفتی و گازی دو کشور استرالیا و نروژ بار دیگر بیشترین حقوق دریافتی را در این سال داشته اند . حقوق متوسط سالانه افراد نفتی و گازی در این کشور ۱۵۰ هزار دلار اعلام شده است.
در هر دو این کشورها صنایع نفت و گاز با کمبود زیادی در مهارت های فنی روبرو هستند از این رو افراد متخصص در این دو حوزه حقوق و دستمزد کلانی دریافت می کنند .
با این وجود در برخی کشورها حقوق افراد متخصص در صنایع نفت و گاز با کاهش نیز همراه بوده است که از جمله می توان به نام دو کشور ایران و ونزوئلا اشاره کرد . متوسط حقوق افراد صنایع نفتی و گازی در این دو کشور سالانه ۴۷ هزار دلار اعلام شده است .
گزارش ها حاکی است طبق آمار در سطح جهانی تعداد افرادی که طی سال ۲۰۱۲ در این صنایع از پاداش برخوردار شده اند ۷.۸ درصد افزایش داشته است .
در این گزارش چشم انداز آینده وضعیت حقوقی و درآمدی فعالان صنایع نفت و گاز در سال ۲۰۱۳ بسیار مثبت ارزیابی شده است . طبق این گزارش از آنجا که قیمت نفت بالای ۸۰ دلار در هر بشکه است در سال ۲۰۱۳ حقوق افراد رشد خواهد داشت ولی با درصد ملایمتر ۴ تا ۶ درصد .
۱۴ اسفند ۱۳۹۱ ۰۰:۵۲
تعداد بازدید : ۱,۵۲۳