عرضه قیر و محصولات پتروشیمی خارج از بورس کالا ، تخلف است

عرضه قیر و محصولات پتروشیمی خارج از بورس کالا ، تخلف است
عاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت از تولید کنندگان و مصرف کنندگان گفت: عرضه مواد پتروشیمی و مشابه آن ازجمله قیر خارج از بورس کالا تخلف است.

مجتبی فراهانی افزود: در بیشتر کارخانه های تولیدی که از مواد پتروشیمی استفاده می کنند ، قیمت کالا افزایش پیدا کرده که یکی از دلایل آن افزایش قیمت محصولات پتروشیمی است.
وی گفت: به همین دلیل تعداد قابل توجهی پرونده برای رسیدگی به تخلف ها تشکیل شده است.
آقای فراهانی افزود: استقرار بازرسان در کارخانه های تولید مواد پتروشیمی و دفاتر مرکزی موجب شده است در نهایت بیست پرونده تخلف برای رسیدگی تنظیم شود.

فراهانی تصریح کرد : شش پرونده گران فروشی به ارزش 160 میلیارد تومان و 14 پرونده عرضه خارج از شبکه به ارزش 600 میلیارد تومان به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.
وی درباره عرضه قیر هم گفت: تاکنون 15 پرونده درباره تخلف فروش قیر در حال بررسی است که دو پرونده آن به تعزیرات حکومتی به ارزش یک میلیارد تومان ارسال شده است.
معاون سازمان حمایت از تولید کنندگان و مصرف کنندگان کشور تأکید کرد: همه کارخانه های تولید مواد پتروشیمی و قیر باید محصولات خود را در شبکه تعریف شده یعنی بورس کالا توزیع کنند و عرضه خارج از آن تخلف است.
آقای فراهانی با اشاره به اینکه از 24 مهر تا امروز بیش از 33 هزار مورد بازرسی از کارخانه ها و مراکز عمده فروشی مواد پتروشیمی انجام شده است ، گفت: حدود 413 پرونده تخلف،
به ارزش 418 میلیارد تومان تنظیم شده است که به تعزیرات ارسال کردیم.
وی درباره تأثیر تشکیل پرونده و جریمه واحدهای متخلف گفت: اگر به واحدهای تولید پایین دستی مراجعه کنید ، اثربخشی این پرونده ها مشاهده می شود.
فراهانی تأکید کرد: جریمه ها بر متخلفان تأثیر داشته و با آنها قاطعانه برخورد شده است ، چنانکه کاهش قیمت محصولات پتروشیمی چشمگیر است و پرونده متخلفان به طور جدی پیگیری می شود.
وی گفت: بورس محل قیمت گذاری کالاهایی مثل قیر است که بر اساس عرضه و تقاضا صورت می گیرد و گران فروشی زمانی رخ داد که برخی شرکت ها محصولات خود را بعد از کشف قیمت در بورس کالا آن را خارج از بورس به فروش رساندند که این موضوع در مورد قیر و هم مواد پتروشیمی رخ داد و موجب گران فروشی خارج از بورس شد.

۱۴ اسفند ۱۳۹۱ ۰۰:۵۸
واحد مرکزی خبر |
تعداد بازدید : ۱,۶۷۸